AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.347

E46 330 cab - Hur gör man för att cabba ner med fjärrnyckel?

Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Tjena!
Innan jag köpte min 330iM cab så läste jag att det ska gå att cabba ner bilen med hjälp av orginanyckeln/fjärren...
Är detta möjligt? Jag har försökt utan att lyckas.

Tacksam för svar :)

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
"lägre än glocalnet och hårdare än he-man"
ja
83
jala
335i (E93) -07
Om Du har nyckeln programmerad för fjärröppning så är det bara att hålla inne den knapp som Du larmar av / öppnar bilen med. Du får hålla inne knappen en stund. Du kan inte öppna cabben om Du befinner Dig mer än ca. 10-15 m från bilen.
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Okej. För idag så går det Inte att cabba ner med nyckeln - men du menar att det går att åka in till BMW så kodar dom om det i bilens dator åt mig????

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
"lägre än glocalnet och hårdare än he-man"
ja
83
jala
335i (E93) -07
En förutsättning är också att Du har fjärröppningsmodul installerad i bilen. Men om Din 330:a är av nyare modell så är detta inget problem eftersom det är standardutrustning. Jag är osäker på från vilket årtal det gäller, men fungerar i alla fall för min 03:a. Ta Dig till närmaste BMW för omprogrammering av nycklarna så fungerar det nog alt. ger Dig besked om Du har de rätta förutsättningarna.
Visa användare
141
c14ym0re
X5 40d M-sport 2011.
Ingen som har någon mer information ang. detta?
Hur vet man om man har fjärrmodulen installerad i bilen?

Jag kan cabba ner om jag vrider nyckeln i låset, men jag kan inte cabba ner me att bara hålla ner öppna knappen på nyckel :(

Vore sjukt trevligt om man kunde få till detta!

// C
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.