|
|
|
|---|---|
|
Aloo Nu har ena dimljuset lagt av vilket e måttligt störande! hur kommer man åt lampan? /Magnus Beast no.7 | |
loqman |
tja! Jo du har en liten plast detalj under dimljuset och den skruvar du loss med 10 mm nyckel. Sedan försiktig jag menar välldigt försiktigt med hjälp av en skruv meisel eller med fingret trycker du på svart detalj ( du kommer nog på vad jag menar ) så får du bort den sedan är det bara att skruva. Hoppas att jag var tydlig- |
|
Hmmm...på min E36:a gör man som så att man tar man loss dimljuset genom att sticka in en skruvmejsel el dyl i det hål som finns i plasten vid sidan om dimljuset, in mot bilens mitt så att säga. Tryck lite försiktigt så känner du att det fjädrar emot, tryck lite till och lyset hoppar ut. Resten får du lista ut själv ;) Länk |
|
ossism |
jag kan tillägga att det finns två hål. stick in mejseln i det större. malte: funkade ljusen bra? touring ska d va! |
|
ossism: Funkade alldeles utmärkt, hur lätt som helst att byta dom! Tack ska du ha :) Länk |
|
Aldric |
Hade det inte bara varit enklare att snäppa loss metallhaken som håller fast lampan och dra ur den ur sockeln .. ? .. ;) |
|
tack för alla bra svar!! ska ut o kolla upp det till helgen=) /Magnus Beast no.7 |
|
| Lys med en ficklampa i hålen vid sidan av lysena så ser du vad du var du ska sätta skruvmejslen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.