|
|
|
|---|---|
kamelkungen |
Hej alla ni som åker compact ! tjejen har köpt en 316ti, 2002, 4900 mil, vi är lite fundersamma till bränsleförbrukningen, jag körde 10 mil så försiktigt det bara gick ( ca 110 km/h) ändå drar den 0. 8 l/ mil ( enk brux: 0.53 ? ) . Min saab 9-3 drar 0.65 i samma fart och den har ju mer än dubbelt så många hk. Man blir ju fundersam till vad är fördelen med den här lilla motorn för den är ju också fruktansvärt svag. Min 316 compact E36 drog mindre och kändes snabbare. Ska nyare modellen vara sämre visstär den tyngre men motorn borde väl ha förbättrats något ? Vad drar era 316 ti på landsväg ? |
jimmy/bmw |
Är helt klart nå lurt med din bil. Servad på sista tiden ? 0.8 drar min bmw i 140kmh |
|
Håller med om att det låter lurt. Min 316 compact -00 (1.9L) drar 0.6 i 110km/h och motorn i E46 är ju modernare även om bilen väger lite mer. Håll oss gärna uppdaterade, jag funderar på att uppgradera till en E46 compact så jag är lite nyfiken... /Johannes |
|
kamelkungen |
Bilen är inte servad på de senaste 800 milen men inga varningslampor eller likannde lyser så inte dramatiskt fel är det. Känner igen det här med fel och problem från mina tidigare bmw, det ena felet avlöste det andra, killarna i resevdels disken kände igen mig efter ett tag... |
kamelkungen |
japp...inget fel var det på bilen. Här även gämfört med en annnan 316ti. Samma skit. Bilen kommer att säljas eftersom det inte finns någon mening med att ha en lite bil som är både svag och oekonomisk till förmån för en oekonomisk men stark bil istället. Synd att bmw inte uppgett rätt förrukning i bruxen, min gamla 316 drog iaf. enl. specifikationen och det är mindre än den här bilen. |
|
Har en -02 aut. och jag är också överraskad över den höga bränsleförbrukningen. Den har säkts lite då min fru kör till jobbet på liten 70väg. Men förbr. ligger fortfarande över 0,7l/mil. "If your house is made of glass...you wouldn't need to answer the door!" /casa in da house |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.