|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har köpt mig en M3 - 94, med larm och "stav"-startspärr. Tyvärr finns inget fjärrlås till detta. Kan man eftermontera fjärrlås utan att d blir nå krångel med larmet och startspärren, och finns d förberett någonstans i bilen? Ev någon som vet pris och bra märke..? Tacksam för svar! ///MVH Johan | |
| Startspärren har inget med larmet eller c-låset att göra , vad är det för larm? | |
|
ja vet inte vad d e för larm, men ja tror d e bmw org.... ///MVH Johan |
|
|
Jag är i precis samma sits som du lalle.. Det finns centrallåsmoduler att köpa, både från cobra sen finns det ett som heter VDO comfort lock och förmodligen fler.. Saken är den att för att detta ska funka, att larmet ska avaktivera när man låser upp med fjärren, så måste ju larmet aktiveras/avaktiveras på själva låsmekanismen när man låser/låser upp med nyckel.. det jag undrar över med bmw's originallarm är om det finns någon mekanism som känner av typ att man låser upp med rätt nyckel och så eller om den enbart känner av att bilen låses upp.. i såna fall kan ju faktiskt säkerheten på detta larm ifrågasättas om larmet avaktiveras om än man lyckas få upp låset med typ en skruvmejsel :) fast ifall det finns någon sån här mekanism innebär det ju att bilen larmar om man låser upp med den nya "fjärren".. nån som vet hur det fungerar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.