|
|
|
|---|---|
|
Hej, Efter att ha köpt en Z3-02 i höstas med hardtop på ska jag nu försöka ta av den. Hur mycket väger en sådan? Behöver man vara två för jobbet? Vad är det man INTE ska göra? Hälsn | |
|
Om du inte är rejält stark så blir det nog svårt att göra det själv... inget jag skulle rekommendera, dock inga som helst problem om man är 2 även om den ena parten är en mindre fru eller svag kille. Går ganska smidigt att ta av och på, det svåraste är att få in den i sin tygpåse... |
|
| Jag har en Z4 satte på hardtoppen igår för de snöa här i Borås . Skulle tro att de är ungefär samma till Z3 .Då måste man vara 2 pers .de tar en minut att sätta dit den . Inte svårt passformen är 100%. | |
| Helt rätt två man/kvinnor behövs... Inte för att den är speciellt tung, men den är otymplig att ta av själv och bära... | |
|
Jag har burit runt med en sån själv.inte speciellt tung,skulle tro runt 20kg MEN glöm att du kan montera den själv utan att eventuellt skada bilen. MVH/ Min Coupé Länk |
|
|
Jag lyfte av min igår och vi var två. Hade kanske klarat det själv men för att vara säker på att inte riskera att skada lacken ska man nog vara två. |
|
|
Det är ingen av er som är sugen på att sälja eran hardtop eller hyra ut den under sommarhalvåret? Jag behöver nämligen en för att få ta ut bilen och prova på bana :-) /Magnus |
|
|
Tack för upplysningarna ang hardtoppen. Ska engagera hustrun i helgen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.