|
|
|
|---|---|
|
Min 530d touring 193 hk tillverkad 2003 köptes i Tyskland för 2 år sedan. På väg hem stannade jag till hos en tunare som programmerade om bilens styrbox. Den går som en dröm, alltid felfritt, snålt och stark som en björn. Fast den har alltid rykt lite.. Tyvärr klarar jag ej att hitta trimfirman igen. Vid första besiktningen häromdagen fick jag underkänt för svartrök. Vad ska jag göra?? Desperat! 530d-lover | |
|
Testa att byta olja, oljefilter + luftfilter. Mvh |
|
Transocean |
Sätt tillbaks original chippet före besiktning. Om du har det kvar. Juha |
| Är det svartrök = bränslerök annars är det ju vanligt att vevhusventilationen täpps och då ryker bilen enormt dock inte svart | |
|
Undrar om dom skulle märka om man blockerade gaspedalen så att det inte går att gasa fullt? anderslindstrom2003@yahoo.com |
|
|
??????, du har en automat så dom får inte varva den Länk |
|
| Har samma problem , detta löstes genom att bänna ur bilen duktigt någon mil innan återbesiktningen ... den sotade inte ett dyft när lossas polisen gjorde sina tester... | |
|
Tack för tipset aluc! Funderar på det, att bara bränna ur motorn ordentligt innan ombesiktning och hålla tummarna. Frestande att pröva innan man bränner 7000:- på ny programvara. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.