|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Jag är på jakt efter en hjälm inför kommande banträffar. Då jag inte vill köpa en hjälm oprovad så undrar jag om det finns nån som säljer hjälmar i Jönköpingstrakten. Då jag bor i Mullsjö och jobbar i Gnosjö så kan ju området utökas till Falköping och en bit neråt. Jag hade tänkt att köpa en på Elmia-mässan men där fanns ju inte så mycket att välja på. Realcar hade en Peltor för under tusingen men den kändes "B" på nått sätt. Sen hitttade jag en Stilo för 2800:- och det tyckte jag var lite mycket just nu. Det som verkar intressant nu är typ Sparco Club eller OMP Axis. En FIA-godkänd hjälm springer ju iväg i pris ganska bra och det känns inte helt nödvänligt nu till en början. /Ola | |
|
,,inget svar på frågan direkt,,, men: Är det inte bara att gå in på en mc-affär? Fördel att sitta i bilen är att man slipper massa vindsus som det oftast är bekymmer med dem lite billigare. Jag hade en plasthjälm för ca 1600kr först, som jag sedan bytte ut mot en i 4000kr klassen = Vilken skilnad! Sitter skönare, är tystare och säkrare! Kom ihåg att hjälmen ska sitta lite trångt ibörjan, så du inte tar en som sanrt blir för stor! Viktiga är bara att den INTE ska trycka i pannan! Men trycker på kinder och övrigt gör inget, den kommer att forma sig! Så räkna med en eller två munblåsor i början, men det är det värt, för hjämen kommer sitta som en smeck senare! ,,, saknar bågen, bytte bort den mot 325:an. Väntar på att få jobb nu när studierna är slut, då blir det en båge igen, så man kan få använda sina utrustning! |
|
|
Har väl tänkt att titta in i en mc-affär om jag kommer förbi nån. Men efter vad jag såg på Elmia så verkar det inte finnas nån MC-hjälm som inte är "tilltuffad" på nått sett. |
|
| Kan förstå det, men oftast är dessa detaljer löstagbara, tror jag. Och går du in på en riktig mc-butik så hittar du nog många "vanliga" hjälmar oxå. Du har ju också hjälmar i alla prisklasser i butiken, så någon som passar lär du hitta! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.