AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.031

Bmw Ac S5, något att ha?

No
7
Norretheman
ACS5 Touring -92
Har tidigare skrivit ett inlägg om att jag gick i tankarna på o köpa en Ac S5 -92:a.
Har nu fått lite mer information om bilen, tänkte kolla med er om ni tycker att det är en bra affär. Är det dyra reservdelar? Några kända problem? m.m m.m...
Bilen är i grund och botten en 525 Touring som är borrad till 3 liter. Det sitter ett hand gjort avgassystem i rostfritt på den nu. Enem grupp-A kammar byttes det till för ett tag sedan. Den är även mappad ganska rejält, lämnar ca 300 hk på bakhjulen. Nya dunlop däck runt om och det är även ny baklucka, bakdörr och framskärm, allt nytt och ny lackat. 17" 265 bak har jag för mig, fälgarna är i bra skick. Det är även beställt nya dörr, stötfångare och kofångar lister runt om.
Den har gått 22000 mil, om ni läste mitt inlägg som jag tidigare skrivit så skrev jag 15.900 mil, men det var fel. Så vad tycker ni, fått ett vad jag tycker verkar som ett bra pris. Vad skulle ni kunna tänka er att ge för en sådan? Visst, bilen är svår såld om man inte hittar rätt köpare. Men det är ju också en väldigt ovanlig bil, vet inte exakt hur många som finns i sverige men många av dom som finns här är ju inte inreggade med något trimm, utan bara lite utseende.. Den här å andra sidan är inreggad i sverige med 240 hk ungefär.

Mycket tacksam för svar, allt som kan vara bra att veta! Har ni några frågor så svarar jag så fort jag kan..

Mvh Johan
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
länken
No
7
Norretheman
ACS5 Touring -92
Den ligger inte ute på nätet, är en kille som min far känner som skulle byggt banbil av den. Men han köpte en Z4 Mcoupé istället.

Glömde att skriva att det är gula koni runt om och eibach fjädrar.
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Låter ju ruggigt kul/intressant vore skoj o se nån bild
No
7
Norretheman
ACS5 Touring -92
Joo visst låter det intressant, men man vill ju inte köpa en sådan preppad bil och sedan få betala lika mycket som bilen kostade i reparations kostnader =P Så om någon vet om reservdelarna är okej prissatta så skriv gärna!

Kan fixa bilder nu i veckan, ska kolla på den på tisdag..

Mvh Johan
Varför är typ alla karoseriedelar bytta? Rullad och masserad? Bilder på skick mm skulle underlätta lite så kirra en digikam nu så ska vi se. Samt har den S5 plasten?

"En BMW utan turbo är som att kissa i motvind, man undviker det så gott man kan"
No
7
Norretheman
ACS5 Touring -92
Karosseridelarna som är bytta är pga att det var små bucklor på dom efter parkeringsskador, har sett det själv, så det är inte bytt pga rost osv. Vet faktiskt inte om den har S5 plasten, har för mig att han sa det, men eftersom det finn s kvitton från schnitzer på nästan 24.000:- dmark så borde det ju inte bara vara motorn som är gjord, för när det gjordes så var dom pengarna nästan 130.000 svenska. Ska se vad jag kan göra åt bilderna, ska snacka med honom idag.

Mhv Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.