AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.080

Ipoden laddas hela tiden

da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
Heej.

Jag har kopplat in Ice Link PLUS i min E46, allt funkar som det ska. Men Ipoden laddas jämt. Kan jag göra så att den inte laddas eller så att den laddas när det bara behövs? för har hört att batterin kan förstöras om den laddas hela tiden

MVH

ni
44
nicolau
328 Ci -99
Tyvärr ingen aning.. men.. hur kopplar man in en iPod i en E46?? :P

*wrooom*
CK
269
CKamondi
740iA -95
www.densionsweden.se

Mvh Christian
da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
nicolau, om du vill så kan jag göra en guid åt dig. med bilder/text o.s.v.

CKamondi, har läst men hittar inte i menyn om hur den laddas och inte :S

Do
136
Doc T
-08 335 coupe
Har kört min ice-link i ett par år nu och batteriet verkar inte tagit någon skada faktiskt.
da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
Doc T, aha ok.. men vill gärna ändå veta hur man gör:D

em
538
emilsson
i4 M50 -22
Det är ipoden som bestämmer om den laddas eller inte. Det är dock inte säkert att den laddar bara för att den kanske indikerar det.
da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
aha oke

Li
148
LilleJonne
328i E46 -98
Hur blev det med den där guiden daikini?
da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
LilleJonne, jag har fyllt upp just nu. men ska göra en så fort det finns tid. LOVAR!!

Li
148
LilleJonne
328i E46 -98
Tack för de! =)
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jag gjorde den här guiden när jag installerade i min E39 för ett par år sedan: Länk

Du kan se principen i alla fall.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
Du kan ändra iPod-laddningen enligt manualen : Länk

Jag kör att den inte laddar när jag spelar... brukar ladda iPoden när jag lägger in lite nya skivor eller videos...

Folke kan mera om batterier och sånt, men jag tror att det inte är hälsosamt att ladda hela tiden, i alla fall om inte batterierna är kopplade till sådana aggregat som konditionerar dessa.

Lycka till!

/Jake
da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
Jake, kan du inte skriva hur man ska göra? min bror har spärrat så jag inte kan ladda ner det programet ;S

Ju
1
JuggeT
318 Touring 2001
Hej,
jag kollade i Manulen för Ice->Link Lite som jag laddat hem. Där står det i ruta 4 för BMW att "Om man kopplar kabeln direkt till Radion kommer den alltid att ladda iPod batteriet".
"Koppla den röda och vita kabeln till cigg-uttags-strömen för att den bara skall ladda om man vrider på nyckeln. Denna installation är mkt svårare".

Lite mkt krångel. Eller koppla in en egen switch.
Allt verkar lättare om man inte kör BMW när det gäller att koppla till stereon. Smarta Tyskar vill att man skall köpa original...

By the way, Själv vill jag bara ha en aux-ingång. Någon som vet hur Dension AUX-interfacet som kopplas via radioantennen fungerar?

Kör bakhjulsdrivet...igen :D
Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
Daikini, det är en vanlig .pdf fil förmodligen så har du inte adobe reader eller liknande som läser .pdf-filer. För att förklara hur du väljer är svårt i och med att jag vet något om din stereo och bil, hur du stegar/väljer i menyn....

Vanligast är:

Välj CD6(knapp6) för att komma in i menyn
Framåt/bakåtknapparna för att scrolla i menyn, >| eller |<
FF - Fast Forward för att välja, >>
RW- Rewind för att stega tillbaka, <<
Välj någon av CD 1-5 knapparna för att komma ur menyn.

Men om du kommer till Setup och Charge via tex FF-knappen så har du alternativen:

PLAY = Laddar bara medans iPoden spelar
OFF = Ingen laddning
2hr+ = Laddar medan du spelar med iPoden och därefter i 2 timmar extra när du har stängt av "radio-enheten"

Lycka till!

/Jake
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.