|
|
|
|---|---|
tyrell |
Vill börja med att be om ursäkt om denna tråd inte hör hemma i detta forum, hade vissa svårigheter med att veta vart jag skulle skapa tråden. Har provat att söka men problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska formulera sökningen så jag chansar med ett nytt inlägg. Hur som helst, till saken: Sitter och letar efter en billig bil och jag undviker helst allt vad Volvo och Saab heter. Min fråga är, törs man köpa en BMW för under 10000kr, eller kan man räkna med att det är ren skit? - Har kollat en del på en bunt långmilade E34:or samt även E28/E30... Hittade en 528iA -82 som var besiktigad/skattad till början av -08, men det finns väl troligtvis en hake där... Så, vad säger ni som förhoppningsvis har bättre koll på detta än mig... är det någon idé att ens tänka på BMW i den prisklassen eller ska man börja kolla på sossekontainers direkt? Mycket tacksam för svar! MVH Per Rosenberg |
|
Borde finnas e34or i bra bruksskick för 10k , rostiga och lite skabbiga kanske men fullt fungerande i övrigt. Mycket bil för pengarna och billig att äga samt så är reservdelar riktigt billigt. en 535 kanske ? |
|
tyrell |
Rost och lite skabb kan jag tåla, sålänge den är i bra skick maskinellt. Antar att jag kan utesluta 520/525 24V, men som du sa, 535 är intressant, vettig motor, och då kan man definitivt leva med lite extra rost. Har setat och lusläst blocket i två dagar nu, 18:e är det dags att bestämma vad man ska köpa, hoppas bara det poppar upp någon E34 som inte är allt får långt bort. vart lite sugen på den här, men vissa defekter finns ju: Länk |
|
är i alla fall lätt åtgärdarde fel,ett vettigt o shyst pris.bara att slå till... "riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn" |
|
| Köpte en E28 att ha som andrabil för en vecka sedan. Funkar perfekt än så länge! Mycket lite rost och skapligt fräsch inredning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.