AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.001

H/K slutsteg i HiFi anläggning?

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Monterade in slutsteg, kondensator och baslåda i min 330Ci -03, med HiFi-paketet idag. Men när jag skulle "sno" högnivåsignalen från Original slutsteget så lyckades jag på något vis kortsluta och bränna Original steget :(

Så nu till mina frågor...

* Har problem att hitta ett beg. HiFi slutsteg men hittar en del H/K slutsteg. Kommer det fungera lika tidgiare med ett H/K steg (bättre/sämre/inte alls)? Inkopplingen ser ut att vara den samma.

* Vad tor/vet ni att BMW tar för ett nytt HiFi steg?

Mvh Jimmy

Länk
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Är det HiFI eller HiFi DSP?
Ji
2.380
Jimmyboy

Vet ej! Tror att det är HiFi. Är iaf. utr.kod 676, HIFI Loudspeaker, enl. BMW. Var kan jag se om det är med tilläggsbeteckning DSP?

Testade igår med ett steg från en kompis 328 -99 och det funkade. Han har oxå utr.kod 676 på sin.

Mvh Jimmy

Länk
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Om du har SA676 så är det HiFi utan DSP
HiFi med DSP är SA677

Jag har ett nytt SA676 till en E39a liggande (köptes då jag trodde det var fel på steget, men det visade sig vara HeadUniten) vet ej om det är samma som till E46 dock.

/Andy
Ji
2.380
Jimmyboy

Oki, då har man lärt sig något nytt igen... tack! Men jag undrar fortf. OM det hade funkat med ett H/K steg i min SA676 HiFi anläggning. Jag tvivvlar på det.

Jag lyckades hitta ett beg. SA676 slutsteg i Sthlm som skickades ner omgående och bilen är nu hel igen sedan en vecka tillbaka.

Men tror ni nu inte det va fel på hög/låg-nivå omvandlaren :( Den släpper bara igenom signal på en av två kanaler. Så jag kan bara spela på en av de två basarna. En ny omvandlare är beställd och ska nå mig på måndag hoppas jag.

Tack för hjälpen och infon. / Jimmy

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.