|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Min automatlåda har börjat spöka! När ja lägger i Back (R) så står bilen stilla som om de vore Park, när ja lägger i Neutralen så driver bilen frammåt men växlar lite, som en lockup typ! Drive och 1 2 3 funkar dock bra.. Nån som har en ide va de kan vara för fel? har plockat av batteripolen nu och ska ut å prova om en stund igen. | |
|
skulle visst stå, växlar Inte... |
|
| Länk ....bara en tanke.. | |
Paap Reeder |
På en E28/535 sitter det en ZF4HP22 med ev. en EH version om du har körprogram. I den lådan finns mig veterligen inget plastkuleproblem. Jag skulle börja med att göra en noggran inställning av manövervajern från spaken. Den vajern har en tendens att rosta litet kring nedre fästet och upp i vajerhöljet och om den kärvar kommer vajern att krökas litet på den sista biten in till fästet på lådan - den biten är en fast ca 3 mm tjock metallstång som inte tål alltför tuffa tag när det gäller att skjuta på i a f. MVH //// Paap R |
|
Okey Raap, är de vajern man ser underifrån när man lyfter upp bilen? Måste kika, riktigt irriterande faktiskt! Fatii, kikade där och misstänkte att de bara var 540 automat och 740/750 problem.. men man vet jue aldrig! Tack |
|
|
Nu har jag legat under bilen och en kompis har rört på spaken, dock går allt smidigt och värkar inte vara nått problem med de.. Vad kan de annars vara? nått i lådan? när ja lägger i Backen så låser lådan sig som om de vore Park, går inte att knuffa på den eller liknande.. Bara att kasta lådan eller ? |
|
|
Länk Vad är detta? kan inte hitta den vajern! /Oliver |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.