AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.845

Hämtade GT:n i Fredags!

Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Efter ca två månaders väntan fick kunde jag änligen hämta bilen. Svårt att beskriva med ord vilken känsla. Min första BMW och dessutom en GT. Strålande solsken hela vägen hem var extra trevligt. Tröck inte på allt för mycket med tanke på att oljan är ca 400mil gammal inklusive vinterförvaring. Oljeservice samt Mr.Cap behandling är inbokat innan första träffen 5 Maj. Har också en uppsättning orginalfälgar på gång. Nu har jag några frågor:

Hur justerar jag fjäderbenstaget? Det är lite mer spänt på ena sidan.

Min splitter sitter med torx, gör era också det? Skitdumt tycker jag.

Varför är bara de yttre karossdelarna klarlackade?

Motorn "blöddrar" och går ojämt på tomgång, är det normalt?

Vanosen byttes ut av en tidigare ägare men BMW valde att sätta i en RR igen, några teorier varför de inte satte i en Sachs?

M-Bilar i E-tuna skall göra oljeservice. De hade skruvat GT förut sa de men hur mycket olja skall det i för att vara på den säkra sidan? Att det sitter två oljepluggar vet jag redan, hoppas de vet det också.

Kommer säkert på fler frågor snart.

Mvh Markuz
Gemini__
Grattis till nyförvärvet! Ser riktigt fin ut.

Mvh:
Thomas
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Riktigt fin GT du har Markuz..Kollade just på bilderna..En riktig pärla och dessutom lågt miltal...Vårda den ömt,såsom jag vårdar min M5-2003..:)

Grattis ännu en gång till en klassiker!!
hampe m3
Gratulationer till ditt utsökta val, trånar avonsjukt
Grattis =). Då dyker du upp på M träffen i Västerås den 2/6 ?, vore skoj att få dit en/några GT bilar.

Mvh
Visa användare
321
Tolfan76
Letar!!

BMW CS #6835
Grattis till din första BMW..riktigt bra val! Lycka till =)

Mvh Magnus Tolf
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Jag tackar för alla positiva svar. Men är det ingen som kan svara på mina frågor?

Mvh Markuz
Angående klarlack på de yttre karossdelarna, är inte det där bilen som alla vingar/spoliers hade blivit stulna på? Tycker mig känna igen bilden.
Mo
133
Mortaz
M5 -00
M Roadster -98
Tycker jag känner igen bilden jag med.
Var det inte uppe en tråd om den där bilen för ett tag sedan?
Kanske jag som är ute och cyklar.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
"Motorn "blöddrar" och går ojämt på tomgång, är det normalt?" Ja, efter vinterförvaring kan de vara lite tröga. Häll i en flaska Redline S-1 fuel system cleaner.

"-Bilar i E-tuna skall göra oljeservice. De hade skruvat GT förut sa de men hur mycket olja skall det i för att vara på den säkra sidan? Att det sitter två oljepluggar vet jag redan, hoppas de vet det också." Men det är ju ingen rymdraket du köpt, varför skulle inte de klara av din bil?

Visa användare
49
M3PutteGT
Volvo V70R
M5 -05
Tjena

Jag hade en GT för 2 år sen, rullar i Mantorp än tror jag.

Varför är bara de yttre karossdelarna klarlackade?
S: Vad jag kan tänka mig är att den är en GT vagn och man försöker spara på vikt och lägger inte på en massa onödig färg och lack. min var xakt densamma..

Motorn "blöddrar" och går ojämt på tomgång, är det normalt?
S: Det gör dom, Det sitter ju 264 graders kammar på den, litta vassare än orginal..:d Jag gillade det väldigt mycket när man stog på tomgång och hörde pludrandet..

Nu sitter man här igen och funderar på om man inte ska köpa sig en M3:a igen...det är helt klart den bästa bilen jag ägt!!

Föresten Grattis till ett jäkla bra bilköp och val.. Du kommer ha mycket skoj med den!!

MVH

Putte
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.