|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej! Ville bara rapportera om en ansenlig "face-lift" på min E28. Bytte nämligen de "kromade" plastlisterna runt vind- och bakrutorna. Kostnad 727:- och det gick ganska lätt. Bidde "sehr gut" s a s. Det som bekymrar mig litet är ett utdrag ur servicejournalen: "2000-05-28 Mätarst 33984 Nya lister fram och bakruta - överkant och sidor". Originallisterna "höll" således i 14 år medan nya originallisterna bara "höll" i 7 år innan "de underkändes av mig". ... är kvaliteten på väg ner ...??? MVH /// Paap R |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Är listerna av plast!? På E24:an är de av aluminium...... Trodde de var det på E28:an med!!! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
Paap Reeder |
M635! Jo det är sådan där kromad plast ... fastän det i ETK står "kromlist". Fukt eller vad det nu är "kryper" liksom in under det översta plastskiktet ... och fult blir det. Undrar om dessa nu håller bara 3 år?? (14 -> 7 -> 3??) MVH /// Paap R |
| har man shadowline är det inget problem ;) däremot är bakljusen på shadowline "lackade" svarta med krom under. skumt om du frågar mig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.