|
|
|
|---|---|
|
Har nu haft bilden framme en vecka efter vinterdvalan och märkt lite konstiga ljud från motor/låda. Ibland kommer motorn ner under 1000 varv när man saktar ner och då kommer det ett ylande ljud fram. Men det verkar försvinna när motorn blivit riktigt varm. Verkar som om växellådan inte hinner med att växla ner eller liknande. Samma konstiga ylande kan komma när man svänger tvärt till höger när bilen är kall. Servovätskan verkar det inte vara iallafall för den låter fint även i ytterlägena. Ska ha in bilen på service nu om nån vecka eller två så då borde det lösa sig, men någon kanske har en teori? | |
| Slirar på remmen till servopump? | |
| Ring doktor per är det enda jag kan tipsa om:) det gör jag iaf. | |
| Ska dit nån dag framöver. Han är ju omöjlig att få tag i via telefon eller sin e-post | |
| Lidmalm. Epost, inget som man använder där, bara för stressade stadsbor:) telefonledes på tidiga em 2-3 brukar funka. Jag är väl en av orsakerna till han har så mkt att göra, jag skriver om det sjukt god kundbemötandet och servicen som jag fått i alla år. Mvh asken | |
|
När min 850i växlade "långsamt" så berodde det på för lite olja i växellådan. Kanske ska kolla nivån. Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jag kan instämma med Asken! Asken har snart egen parkeringsplats hos Perre! =) MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
| Jag har pratat med honom i telefon förrut och han verkar kanon. Och efter alla lovord här så kommer jag inte testa nån annan. Ska svänga förbi nån dag när man har tid så får han kolla på bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.