|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har kommit in lite på stylingspåret nu. Vill köpa dessa sakerna till bilen: Original M3 front och bakkjol M3 sportavgassystem Vad tror ni dessa sakerna skulle kosta och hur skulle de passa till min 328? Tack sålänge! MVH Benny | |
|
Orginal M3 front passar inte rakt av det är jag nästan 100 på är osäker på om orginal bakkjol gör det oxå. Finns en annan form av M-front som sitter på bla M-sport modellerna som är rätt snugg kolla på den om du vill ha orginaldelar med 100% passform. Finns bla på Länk. |
|
|
Okej. Jo skulle vilja styla min som denna på blocket gå in här: Länk Blev helt kär när jag såg den bilen så grymt häftig. Tack för svar! MVH Benny |
|
|
draccatryck: alla har vi ju olika smak. Du får ju göra precis som du vill med din bil =) Jag själv tycker bara det ser löjligt ut att försöka efterlikna en M3a. Speciellt med en sedan. Köp ett M-paket och kanske M-speglar.. men snälla skippa M3-luftintagen på sidorna och M3-bakkjol med avgas =) // M.V.H. Daniel |
|
|
Det är en M-sport front han har ingen M3-front. Går att köpa på länken. Verkar dock som om M3 bakpartiet passar, var lite osäker på det. |
|
|
Jag förstår att vissa bara tycker det är löjligt att erfterlikna andra bilar. Men visst det här är så nära man kan komma när man inte har råd med en riktig. Men vad tror ni om ett M3 sportavgassystem tror ni det passar en 328? Undrar också om ni vet någon i skåne som monterar dit M3 gälar? Tack för alla svar! MVH Benny |
|
| Som jag skrev innan. Alla gör vi som vi vill. Har sett bilen irl, och om jag inte minns fel så var nog inte passformen på bakkjolen jättebra. Men kan ha fel ;) du vill alltså att din bil ska likna en m3a för att du vill ha en men inte har råd? :) | |
|
Ja precis. Men åter till frågorna. Vet ni nån/några inom skåne som utför montering av M3 gälar? MVH Benny |
|
| Kan säga att Bakkjolen passar inte alls, det krävs en del modifieringar, Som du kanske vet själv så är en riktig M3 mycket mer skärmbreddad bak än vad en sedan är, därav så blir passformen inte bra. Som andra o tråden redan sagt, är det inte en M3 så gör det inte till en M3, Utan håll dig isåfall bara till Orginal M paket 2! Det blir mycket snyggare | |
| Okej men hur kan han ha fått på en M3 bakkjol? Enligt mig tycker jag ju ändå det ser rätt bra ut. | |
|
du råkar inte ha silverfärgad e46? maila säljaren och be om en deal. säg att du byter delar och lägger pengar imellan ;) Du blir glad och det lär nog göra hans bil mycket mer lättsåld. :P // M.V.H. Daniel |
|
| Nej tyvärr så har jag en blå. Men har varit i kontakt med honom nu och han säger att det är BMW i varberg som har monterat alla delarna. Och även att M3 gälarna är fastlimmade på bilen? Men borde det inte se konstigt ut? | |
| Klart det ser konstigt ut med gälarna. Du trodde väl inte att det var riktiga luftintag (med hål) ?? Det är fastklistrat piss.... *pinsamt* Skippa gärna det..:) Tror nog att många här håller med... | |
| Nej men vet att det är många som gör "riktiga" hål när dom sätter dit M3 gälar på sina bilar. Denna såg faktiskt ut som om det var gjort hål. | |
| Skriv på bara har fortfarande det inte inte riktigt glasklart. Är lite fundersam fortfarande över om hur man kan få M3 avgassystem att passa? | |
| Min gissning är att du får bygga om m3 avgaset en HEEEL del om du skall få dit det på din 328A | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.