|
|
|
|---|---|
|
Hej Har hittat en 325i fabriksny men den är tillverkad oktober -05. Är det dumt o köpa en 1,5 år gammal bil? Den går som modellår -06. Bilen har comfort, m sport, metallic, xenon. precis den utrustning jag vill ha. Vad ska man betala för en sådan bil? Tacksam för svar. | |
| vill minnas att bl.a. bmw group gbg sålde ut flertalet e90 tillverkade 08/05 samt 09/05 som blivit ståendes i hamnen, detta var runt maj/juni -06. fanns flest touringar och dessa kostade 315-320' kr men saknade m-sportpaket, dock välutrustade i övrigt med ecc, 17" osv. | |
| Nä, ingångsteget är nog inte det bästa, men kanske det billigaste de kunde hitta! | |
|
Nicklas_E46: En bil som körs 1500-2500 mil/år brukar förlora 12-13% i värde varje år. I det här fallet tycker jag att du ska vara nöjd med 7-8% minskning på grund av åldern och ytterligare 7-8% i prutning. Gå in på bmw.se och bygg ihop en motsvarande bil och räkna av 15% på det priset. Om jag inte missminner mig höjdes dessutom priset på 325:an ca 8000 kr mellan -05 och -06 (inte årsmodell utan försäljningsår), så de pengarna ska du också räkna av (innan du drar av värdeminskning och prutning). noren: varför dyker ditt inlägg upp överallt??? /ElakaKatten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.