|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har en 525 - 94 med snart 23 000 mil på mätaren. Fungerade klanderfritt tills runt november förra året eller så då problemen började. Bilen började plötsligt bete sig underligt - ingen tomgång och förbrukningsmätaren låg väldigt högt. Trodde till en början att det var lambdasonden - den byttes och problemet försvann ett tag. Efter några veckor small det som till och felet återkom. Bilen lämnades på felsökning och ett högt bränsletryck konstaterades, åtgärdades och jag trodde allt var frid och fröjd, en ny lambda sattes dit igen men icket. Avgasvärdena var för höga på 2500 varv, men bra på tomgång. Testade med en annan lmm utan resultat. Nu har bilen även börjat bli lite svårstartad - får gnugga lite extra på startmotorn. Utöver det drar bilen mer soppa än normalt. Kan det varar styrboxen, eller någon tempgivare? Snälla hjälp, börjar få slut på ideer... Även rekomendation på bra och helst billig verkstad i antingen Jönköpings eller karlskogaregionen mottages tacksamt! Mvh Johan | |
|
testa och koppla ur något så den går på nödprogramet borde gå ner på tomgången då testa ochså att slita ut givaren till motorstyrningen och se om det blir någon skillnad den är blå eller så har du någon spridare som släpper igenom så den surar igen och blir trög startad men jag bara gissar /Andreas |
|
|
Du kan kontrollmäta kontakten till lamdasonden. 1. Slå av tändningen och ta loss kontakten. 2. Slå på tändningen och mät spänningen på pinne 4, ska vara 11,5-13,5V. 3. Slå av tändningen och Ohm-mät pinne 3 till minuspol, ska vara 0 Ohm. anderslindstrom2003@yahoo.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.