|
|
|
|---|---|
|
hej hittade det här då jag surfade runt Länk läs delen som kallas "Ryckig gång när man släpper lite på gasen och sedan gasar igen." tänkte höra om det är någon som kör chippad som märkt om det där stämmer och om det försvinner då man chippar och vilket chip man ska köra med för det ska försvinna /Andreas 525i -91 | |
|
När jag hade chippat min gamla 525 -90 12v så gick den lika som orginalt men kunde varva till 7000rpm istället för 6400rpm o fick nån häst extra men annars märkte jag inte så mycket skilnad. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| als: Jag hade 325i -91 innan och det stämmer. Släppte man gasen helt så ryckte den till istället för att mjukt sakta in. Efter chippningen blev körningen mjukare. Bränsleföbrukningen märkte jag inget på och avgasvärde va de inga problem med hos SBP. Dom bruka varva den lite för att få ner värdet och sa att den va nog inte tillräckligt varm :-) | |
|
tack för svaren kommer du ihåg var din 325i blev chippad vad företaget heter eller var i från chipet kommer ifrån skulle hjälpa mig jätte mycket om jag fick veta det /MvH Andreas |
|
| Han jag köpte de av sa att de kom från tyska dbilas men jag vet inte säkert. Tror inte de spelar nån roll vilket chip du trycker i, alla ger nog ungefär samma känsla. | |
|
ok tänkte bara så det inte var bara på en del som dom fixade det valet står mellan itsfun chip eller ett från motornord men ska söka på det där företags namnet kanske jag får något tips /Mvh Andreas |
|
| Eller sä lägger du det dubbla och får ett Unichip optimerat för din bil. Då får du även papper på innan/efter så du vet vad som hänt med motorn. | |
| Hmm, Unichip verkar vara det vettiga alternativet, utan tvekan. Synd att det är långt till Östersund (JRSmotor), för detta med Unichip görs bara på plats eller hur? | |
| Ja de justeras ju i bänken. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.