AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.227

Hur ofta skall man impregnera cabben?

Visa användare
147
Gegga
Bmw Z4 -09
Det snöade lite i Borås igår . När jag skulle åka hem från jobbet såg jag att det pärlade sig på cabben , Bra impregnerat kanske. men hur ofta brukar ni göra detta?

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag gör det i regel en gång om året, men använder man bilen som bruksbil och kör året runt så kan det vara lämpligt att göra det oftare - det skadar inte iaf!

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
Visa användare
147
Gegga
Bmw Z4 -09
Går det bra att köra med vilken sorts impregnering som helst ,tex sådant som man kör på mocka skor ,eller skall de vara bmws egna ?

Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Det vågar jag inte svara på, jag använder bara BMW:s egen impregnering iaf! Man har på medlet med en svamp så att man dränker in suffletten.

/Masten

Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Gegga
jag har inte impregnerat min sufflett någongång då den mest ligger nere kommer bara upp om det kommer en skur då jag är ute, tänkte ändå impregnera något en fråga? klibbar det något eller blir det helt torrt?
mvh Uffe/bildock
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Det blir helt torrt! Man ska applicera medlet i skugga och låta det sjunka in i suffletten, sedan låter man det torka ordentligt. Se till att inte få något på lacken bara då det kan ge fläckar.

/Masten

gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
Tänkte också göra detta men blev lite rädd nu när du sa att man kan få fläckar på lacken? :S
Länk

///Micke
Min cabrio Länk
gör det en gång om år jag med, på våren, med BMWs egna :-)
Visa användare
147
Gegga
Bmw Z4 -09
Jag köpte impregneringen på bmw . Det stod på förpackningen att man skall blanda flaskan med 2,5 liter vatten för en omgång. tyckte det verka vara mycket tog halva flaskan . Först spolade jag av cabben med slang, tog vätskan och en svamp och duttade på vätskan ,inte lätt att förhindra att de rann ner på bilen, gjorde detta i garaget. All vätska gick inte åt som jag hade i hinken. körde sedan ut bilen i solen ,torkade på ett par timmar. Det blev ränder på lacken efter att det runnit ,men de tog jag en polertrasa och tog bort . syntes inget efter detta: Cabben blev som ny

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.