AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.228

Repade Z:an

Vi satt hemma hos en kompis i fredags kväll. Då ringer polisen till min kompis som var där (Hans bil det gäller) Då är det några j#vla idioter som har varit där och repat hela j#vla bilen ristat in 740 tic överallt på bilen och slagit in dörr rutan.. Fan man blir så j#vla förbannad att man aldrig får ha nåt i fred som man gillar..

\\\Linus
Om man skulle rista in "Jag älskar SAAB" i pannan på dem. Det vore väl det skämmigaste en Volvo 740 Turbo Intercooler raggare skulle kunna utstå.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Visa användare
147
Gegga
Bmw Z4 -09
Trist som fan , Den svenska avundsjukan som svinen visar.
Hoppas han har en MER försäkring ,då är självrisken bara 1000kr,vid uppsåtlig skada.

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Så jäkla onödigt! Det finns gott om avundsjuka människor tydligen.

/// Viktor
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Fy fan! Och såna här totalt onödiga grejer belastar oss alla i försäkringskollektivet! Nej, Halshuggning på plats vore inte så dumt för ngt så förbannat onödigt!
Sv
782
Svekke
540iM 6vxl -97
Samhället beivrar väl de facto inte sånt här otyg?

Lämplig bestraffning vore ju att marodören tvingades
titta på när hans egen bil åker in i skrotpressen..

Har inte marodören bil får man leta upp någon annan
kär ägodel. Finns inte heller det ja då får man väl i sista
hand gå Beppos melodi o halshugga f-nskapet! ;-) ;-) ;-)

Svekke
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Man borde bli av med kortet på livstid utan omprövning.
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Vad var det för bil & varför blev den repad?

Z MMM Coupe
Bilen Z3a
Varför? Jo det undrar vi oxå

\\\Linus
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Varför? jo därför att det var en Z hade varit vanlig bil så hade nog inte skett min bil har nog också råkat ut för dessa jävla maröder man såg i datan hos bmw att bilen varit på rep. men visste inte vad så jag ringde bmw som reparerat och sidoruta dörr handtag, det var därför rester av trasigt handtag fanns kvar i bilen , frågade då förre ägaren jo då den hade blivit repad-ristad men jag tror det kanske var inbrottsförsök eller så blev dom så f-bannade att de sparkat in dörren och krossat rutan jag lider med Linus kompis och det här tyder mer och mer på att man kan inte ställa ifrån sig en sån här bil men är det verkligen vi som måste ändra oss? ska dom inte förstå bättre hur mycket vi får försaka för att hålla bilen i ordning med kostnader, jag blir bara mer och mer f-bannad ju mer jag skriver
Hälsningar Uffe/bildock
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Nu finns det ju flera modeller från 1,8 till M Coupé.
Glaskross brukar ju innebära att någon vill ha det som finns i bilen.
Sen verkar ju 740 TIC lite väl personligt, känns lite 1900-talet.
Dock alltid lika tråkigt när det sker..

Z MMM Coupe
Anders Olsson: Z3 2.8 Roadster. 740 tic är nog väldigt långt ifrån personen ifråga.En väska med tränings kläder + lite som låg i handskfacket

\\\Linus
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Det är sånt här som gör att jag knappt vågar använda bilen till vardags! Parkera på gatan nattetid finns bara inte, och om jag någon gång parkerar här i stan så är det väldigt kort och jag är hela tiden nojig att något ska hända den...

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
Bi
61
Biormo
Z3 Roadster 3.0 -01
Nån som vet om BMW's orginallarm funkar bra? Jag har försökt få igång larmet med cabben öppen om nån skulle sätta sig i bilen men det går inte igång, är det nåt speciellt man måste tänka på ?
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag har lyckats få igång det ett flertal gånger när taket varit nere och jag sträckt mig efter något, det har även gått igång när jag slagit lätt på taket när det varit uppfällt. Sommartid när jag har bilen på tomten och det blåser riktigt mycket brukar jag avaktiverat kupé- och lutningsskyddet (tryck en extra gång på låsknappen) eftersom larmet annars går igång av blåsten, troligen pga. att bilen vajar lite.

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Biormo: Det är inte säkert att du har kupésensor och nivåsensor... Vet att larmet på Z'an finns iaf i 2 olika versioner... en utan kupé och nivåsensor och en med dom båda.

/Magnus

Bi
61
Biormo
Z3 Roadster 3.0 -01
Hej,

Då är det nog så att jag inte har det tyvärr.. jobbigt, det hade ju varit nice att kunna lämna cabben av och känna lite trygghet...

märkte dock att i manualen stod det att lampan skulle ha ett fast sken om allt var påkopplat, men i mitt fall blinkade den även fast jag stängt huven, dörrarna och bakluckan.. Om man inte har kupé larm blinkar den alltid då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.