AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.556

Sänkning - Nackdelar? + hur gör man?

Na
440
Nattugglan
320i 01:a 2,2liter.
Hej!

Jag har en E46, 2001.

Finns det nackdelar med att sänka en bil?

Hur sänkner man en bil? Ny fjädring?
Att göra själv?

TACK!
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
sänka en bil sliter mer på leder o bussningar,sedan blir det stötit som f__n.antingen köper man färdiga sänkfjädrar(rekomenderas byta stötdämpare) eller så kapar man dom själv efter behov,hur mycket nu man vill sänka sin bmw.men det behövs en fjäderspännare till det...

"riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn"
Na
440
Nattugglan
Ahh, tack. Kunde nästan gissa att det inte var bra för bilen.

Sen tycker jag faktisk det nog ser lite "tacky" ut att sänka bilen, det är snyggt på en renodlad sportbil att ha sänkt bil o lågprofildäck. Men smaken är som baken. Jag var osäker innan men har funderat igenom saken över natten.

:-)
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Klart att bilen skall vara sänkt speciellt om du har fälgar typ 18-19. Jag tycker att en sänkt bil e 1000ggr snyggare, men klart att det sliter mera på bussningar. Men såå farligt kan det väl ändå inte vara.
Na
440
Nattugglan
Som sagt, en smaksak. Finns ju en anledning att det idag säljs bilar som är mörkgröna ;.)

Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Sänkning är otroligt snyggt. Jag tycker om då kanten går alldeles precis ovanför däcket. Det får samtidigt inte bli för mycket så att bilen ser trasig och trött ut! =)

Jag sänkte min e39 40/25 (nya fjädrar) och är otroligt nöjd. Jag kör sedan med 19" fälgar. Dämparna borde jag även ha bytt, ja. Men av ekonomiska skäl sker det först om någon månad.

Bussningar m.m. slits säkerligen men, att säga att det bli "stötigt som f__n" är inte alls sant. Körde först sänkt någon dag med vintersulorna på och stötigt? Knappast. Däremot blev det stötigt då sommarfälgarna åkte på vilket (säger sig självt) inte har med fjädrarna att göra.

//Marc
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.