|
|
|
|---|---|
| Vad innebär det när det står att en bil (tex e36) har m-chassi...? | |
|
Lite styvare chassi ska det vara, lite sänkt jämfört med "icke-M" (nån centimeter).. Tror att det bara är det, någon får rätta mig om jag har fel. Mvh Anders S. |
|
|
Någon hävdade att det sitter gula bilstein + 15cm sänkt vid m-chassie. Jag kan tänka mig att det sitter styvare krängningshämmare men jag kan ha fel... who dares wins... |
|
|
Håller nog med Anders S. där, lite osäker på exakt vad det "styvare" är för något, men det är väl inga andra dämpare eller krängningshämmare? /M |
|
|
Det är andra dämpare och grövre krängningshämmare. Ska vara Bilstein samt sänkt 15mm. //Niklas "En riktig motor suger" |
|
|
Jag har M-chassi på min, sänker 15mm, jag vill ha den lite lägre till, har hittat 35mm fjädrar, men företaget vet inte om man kan ha dom till M-chassi, är det någon som vet? Behöver jag även byta dämpare? //Palle |
|
Daytona |
samma problem har jag. skulle vilja sänka den ytterligare, men vissa hävdar att man måste byta stötdämparna också. är det så??? Daytona!!! |
|
Beror ju alldeles på hur länge ni vill att dämparna ska hålla...om dämparna är gjorda för 15mm sänkning och ni sänker 20mm till kan ni ju även förstå att dämparna hamnar 20mm längre ner i arbetsområdet vilket förmodligen resulterar i sämre hållbarhet. Så vart det då på min.. Köpte nya fjädrar och dämpare (sänkte 35mm fram och 25mm bak) och dom höll knappt 2 år (4000 mil)...så nu är det bara att byta dämpare igen.. den här gången kortade dämpare som är gjorda för det. Förhoppningsvis ska dom hålla längre! B M W - Do I need to say more! |
|
|
När farsan beställde sin 323 coupe -96 kunde dom inte säga rakt ut att det verkligen var Bilsteindämpare i sportchassit, men mellan raderna kan man läsa att så var fallet. Krängningshämmarna är oxå grövre och hårdare fjädrar som sänker 15mm fram och 25 bak (tror jag det var) ingår oxå. En helt annan bil att köra med och utan. Mkt prisvärt på en ny bil oxå. Nu över till petighetsavd. ALLA Bilstein av Sprint eller sportvariant har alltid lackerats gula... Snackar man dock om KONI så är det en annan sak då man där skilljer på sina dämpare med olika färgmarkering. De gula är sport och justerbara. De röda "sportigare än original", men icke justerbara. "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
"ALLA Bilstein av Sprint eller sportvariant har alltid lackerats gula..." även om de sitter på en bmw orginal? |
|
|
Kan man på nåt vis ta reda på om bilen har m-chassi? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
spookshow: tänkte just ställa samma fråga. Har nångång läst något om detta, men kommer inte ihåg hur det var. |
|
|
Ni kan beställa en lista hos BMW över vilken utrustning bilen levererades med. /T.P. Länk |
|
Daytona |
På min bil är det m-chassi vilket står på listan över bilens utrustning från fabriken. Utrustningskod: 0704 M-Sportfahrwerk. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.