|
|
|
|---|---|
| hej tänkte höra om man behöver nått spec verktyg för att ta bort/sätta dit bussningar när man byter dom, eller är det enda att smörja med fett och lirka av? | |
|
Ska du byta/pressa i eller ur bussningar ur bärarmar o dylikt så är det på sin plats och ha tillgång till verkstadspress, för bussningarna kan sitta som berget ibland. Fett bör man absolut inte använda vid montering av nya bussningar, ta istället diskmedel. Detta p.g.a fettet torkar inte och då har det kvar sin smörjande förmåga vilket gör att bussningarna kan börja krypa. Använd då diskmedel som torkar efterhand o bussningarna sitter förhoppningsvis kvar. En sak som kan göra monteringen av bussningarna lättare är att lägga bussningen/bussningarna i frysen några timmar innan monteringen. Motorer e precis som groggar En sexa e bättre än en fyra |
|
|
okej men jag har för mig att det finns mindre pressar som man typ kan köpa på biltema som man kan pressa dit dom med? tack för tipsen, hade nänligen tänkt/ trott att jag skulle fixa det utan verskadsutrustning. tror du att de går att pressa dit dom med en twing el dyl? mvh calle Nissan dör, Volvo rasar, BMW är det enda som håller när man gasar! |
|
|
Vilka bussningar vill du byta då? -Phil |
|
|
det var bärarms bussningarna.. men löste deet med en mkt enkel konstroktion av en hemma press så det gick fint! Nissan dör, Volvo rasar, BMW är det enda som håller när man gasar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.