|
|
|
|---|---|
|
Tjoho! Jag har nyligen monterat på 4 stycken nya bromsskivor. Efter man tvättat bilen blir skivorna brunfläckiga, känner ni till ngt medel man kan ha på för att skapa en skyddande legering. Dock inte på slitytan men resten av skivan. | |
| Vad menar du, allt du ser är ju slityta. | |
|
Annars kan du ta ut bilen och testa pedalen i mitten rejält en gång så har du fina skivor igen /Henke006 (ATT STYLA EN VOLVO ÄR SOM ATT SMINKA EN GRIS) |
|
|
Originalskivor har ju någon sorts grå lack på icke-slitytor. Visste man vad det var för lack så borde man ju kunna lacka andra skivor med sådant också. Att slitytan blir rostfläckig efter tvätt kommer man aldrig ifrån, men det går ju å andra sidan bort vid första inbromsning. |
|
|
måla med typ hammarlack. Ska nog funka fint. Självklart inte på slitytan. mvh. |
|
|
jag har lackat mina med hammalack, inte på slitytan förstås eftersom den hålles fin av bromsen. funkar bra och ser snyggt ut. |
|
Gemini__ |
Det här kanske kan vara något? -----> Länk Mvh: Thomas |
| Vanlig rostskyddsfärg+lackfärg ovanpå funkar fint , håller ca 1år innan bättring behövs , det finns och 2-k broms ok:s färg att köpa som även räcker till skivorna vid målning och denna håller ngt bättre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.