AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.184

motorns avgasvärde (gul motor ikon)

Har en bmw 328Ci-99 uttagen 00. Köpte den förra året men ställde av den rätt så snabbt då vintern kom. ställde på den för ett tag sen. Och går klockrent. Men nu till min fråga. Förra helgen började en gul ikon lysa. Detta efter att jag hade tvättat bilen. Jag tänkte är det elfläkten som slutat funka. Gick hem och kollade i instruktionsboken. Då står det "motorns avgasvärden har försämrats . Kontakta din bmw-verkstad". Jag tänkte H*.... j*... s*... typ. Detta var vid ca 18,00. Jag stängde av bilen startade igen om och om igen och hoppades på att det skulle försvinna. Efter tröttnat på dessa försök så gick jag in gjorde annat med polaren. När jag sen skulle köra hem honom vid 21 tiden så var det inget. Sen efter det så gick den perfekt utan att lysa.

Men sen i fredags eftermiddag efter att jag hade jobbat klart i borås. så började den lysa. Tänkte igen den slocknar säkert om någon timma, va det ju förra gången. Men den har inte slocknat än. (har ifs inte kollat sen 14,00) så till min fråga.

Vad tror ni att det är? Något allvarligt- verkstad
eller glapp

Jätte mega tacksam för svar
// Andreas Nöjd 328Ci ägare (Länk
ingen som kan :(
Det finns massa info om det om du söker. Finns inget givet fel utan det kan vara massa olika orsaker. tex tändspole som spökar, tjuv suger luft mm
JB
25
JBH
323coupe-96
Låter som en lambda har lagt av eller e på gång men en avläsning hos någon med bildator föredras =dyrt o gissa
tvättade bilen nyss, och när jag startar. tror ni inte den är borta då? blir att lämna bort den så man kan få reda på vad det är. Vad kan man söka på?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.