|
|
|
|---|---|
|
Nu är det så här illa att jag är snart 2 timmar sen till påskmiddagen hos mor pga startspärren. Jag har en e30 325ik med Carguard larm. Larmet fungerar ej men startspärren går igång per ca 15 gång jag startar bilen. Jag slår snart sönder bilen, har redan kommit en bit på vägen faktiskt. Jag måste veta hur man klipper startspärr kabeln? Hur och vilken är de osv!? Så snälla hjälp mig innan jag välter skiten och eldar upp den! Mvh och glad påsk // Baggem | |
|
Enklast är ju att ta bort larmet om det ändå inte funkar, och återställa även dess startspärrsfunktion. Svårt att ge universellt råd eller detaljer eftersom varje installation är lite unik, det finns flera olika CarGard larm osv, men alla som installerar CG-larm osv har dokumentation för själva larmets kopplingsplint. Sen kan ändå installatören ha använt egna kabelfärger osv, man måste titta på varje enskild installation. På öppna forum brukar man inte gärna beskriva detaljer om startspärrar osv, bättre i vanliga mail. FP |
|
|
prova att ta bort batteriet 1 timme. alex |
|
|
Folke: Hehe ja det tänkte jag inte på, men ifall någon vet hur man kan göra skicka gärna ett pm! Kan ju säga som så att larmet och centrallåset har aldrig fungerat sen jag köpte bilen. Larmlampan lyser konstant så jag kan inte hitta specifikationer på Carguards hemsida. Jag har testat att koppla ut batteriet ett tag men det funkade ändå inte. Det enda som hände då var att larmet pep lite och blinkade samt centrallåset låste sig och låste upp sig igen. Men det fungerar inte att styra på något sätt från kontrollen. Som sagt, skicka gärna ett PM ifall ni har något tips! Mvh // Baggem |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.