AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
677

Missljud M20

Hej allihopa. jag har ett problem som jag hoppas att någon av er kan hjälpa mig med. jag har sedan i januari haft ett skarpt knackande ljud i motorn under belastning.
Det fins inte på tomgång och försvinner vid varvtal över ca 6000rpm.

Det är inte ventilknack från toppen utan det låter mycket skarpare och längre ner i motorn.

Har tankar på att det kan vara ett vevlager eller liknande men är inte helt säker.
Motorn har gått ca 25.000. mil. och går fortfarande bra men låter förjävligt.
m2
223
m20power
BMW 535i E28:a modifierad
BMW 530d E39:a Touring
mm ja du som sagt vi har ju funderat en del på det dära felet men vevlager låter ju som något troligt men man vet ju aldrig...

får hoppas det är någon som har nått klokt att komma med..

om det nu inte är nått som är halv löst och nu är på väg att lossna helt.. har tänkt lite på det idag faktsikt kan ju vara något som rallat upp.. med tanke på att ja fick bultarna till svänghjulet att lossna så...

//Danne
Hm om någon är intresserad av vad det var så var det vevlagret på 5:an cylinder som var helt kört. bara någon 10:del kvar av lagret.

Men nu till det mindre roliga, med ett nytt lager så var det fortfarande glapp i vidda lägen. Det verkar som om axeln har blivit oval. alltså nött på ena sidan.
Men hur kan det vara möjligt när lagret fortfarande var kvar?
Tycker inte att stålaxeln borde nötas så länge det fins kvar material av lagret eller?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.