|
|
|
|---|---|
|
Hallå... Igår när jag satte mig i bilen.. Vred på tändning... allt verkade bra. När det glödgat klart, vred jag till "start".. Då dör allt. All belysning dör. Inte ens varningsblinkers fungerar... Inte ens extramätarna som är kopplade direkt på +30... Men när jag våldar till under ratten så blinkar allt/hoppar igång... Tills jag försöker vrida på tänding igen/starta igen... Sen 1h senare, fungerar allt igen...? J*vla hel(#¤#/%")#")=)"#=))(/#%&&%#¤#¤.... Någon ide? Mvh Klang | |
|
skruva dän kåpan under rattstången,o spruta på lite elspray kan ju vara dårlig kontakt med smuts o skit.kolla jordkabeln... "riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn" |
|
|
Symtomen stämmer ganska exakt för ett defekt batteri eller om dess anslutningar är lösa. FP |
|
|
kolla jordflätorna i motorrummet. |
|
|
Tjoho... Hittade felet.. nästan pinsamt fel, heh, men ändå =) Så går det kanske när man skriver ett inlägg utan att ta sig en koll först... Det var precis som"folke" sa, plusanslutningen på batteriet satt ej fast schysst... Så nu är det fixat =) Nu står den nerskruvad hur som helst, måste löda om kombiinstrumentet :\ hastighetsmätaren fungerar ej.. fixar man ett fel, kommer tusen åter =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.