|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Påminner om högstadiet! När alla "stylade" sina EPA-traktorer (gärna en gamma Volvo 140), allt som fattas är Wunderbaumen i framrutan. Känns som BMW ska vara diskreta, tysta bilar men med stor fartkapacitet. "Blickarna" ska komma när man tyst och lugn glider förbi i 150 km/h så tycker iallafall jag personligen. |
|
|
Hammurajen: Det måste jag nästan ta som en komplimang med tanke på hur få under 30 som tycks ha öga för det vackra och klassiska ;) Fast allvarligt talat, jag gillar en hel del bilar som inte alls går hem bland "gubbar", tycker dock inte att man ska sabba en klassiker. Varför inte styla bilar som inte är fullt så vackra från början istället...? Wilhelm Svenselius |
|
|
W2W: Du tycker m.a.o. att motsvarade styling borde passa på en RX300! |
|
|
Motsvarande vadå? Om vi fortfarande snackar om kromfälgar så jo, jag tror att kromfälgar kan passa på en RX300. Den här Länk RX400:n var ganska snygg t ex. Visserligen inte helkromade fälgar, men nära. Wilhelm Svenselius |
|
|
Menade förstås RX300 även i andra stycket. RX300/RX350/RX400h är visserligen väldigt lika varandra, men rätt ska vara rätt... Wilhelm Svenselius |
|
|
Nu tycker ju jag inte att man "sabbar" en E38 genom att sätta kromfälgar på den om man i övrigt lämnar den orörd. Det kan många gånger förhöja intrycket, om nu fälgarna är snygga vill säga. Det är ju inte alla kromfälgar som är snygga. Faktum är att den nyare E65:an faktiskt gör sig ännu bättre med stora kromfälgar, men den ligger än så länge en bra bit utanför min ekonomiska sfär så det lär dröja innan det blir aktuellt. Sett ur ett "klassiskt och sobert" originalperspektiv så är det klart att den oranga E38:an, som inledde den här tråden, är "sabbad". Men tuff är den! Hmm... Kanske skulle styla om min E38 i alla fall. Stor vinge, huvscoop, sidepipes, 8 st extraljus och rosa flakelack med eldsflammor vore inte så dumt... (Skojade bara!) |
|
|
Ja, man kanske skulle lämna in E38:an till 'Pimp My Ride' Som sagt, smaken är som baken, men jag är glad över att E38:an inte blivit utsatt för så mycket styling som andra modeller. Ta E36:an tex. Det måste vara den mest stylade modellen i BMW:s historia... Nåväl, tack Wilhem för bra mekartips! Nu blir det till att pimpa upp grinet lite med krom, fasiken vad sobert! Resten får vara orört. |
|
| ser hellre en sådan än ett lik. | |
|
Länk Den tycker jag faktiskt är riktigt snygg med kromfälgar. Vet inte om det passar på en E38, inte sett någon än. Mvh Christian |
|
| Det kostar väl som en halv E38 bara att sko den bilen ..... | |
|
Jag ser ju faktiskt hellre att folk bevarar sjuorna genom lite styling än alla lik på 15-tums E39-fälgar som rullar runt förhållandevis original men otvättade sedan 2002 och med en uppseendeväckande rostlinje runt midjan. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Här har ni många goa skratt att gotta er i! ;-) Länk MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Hade personen med den oranga bilen skippat stripesen och den skrikiga lacken och istället lackat bilen i nån lite diskret svart/mörkblå så hade bilen blivit underbar ju! |
|
|
Bra synpunkter från flera att det är bättre med en stylad och fräsch 7:a än ett ostylat lik. Håller med! CKamondi: Snygg E65 på länken! Men personligen tycker jag att 22-tummare är på gränsen. Funkar kanske på en E65 men blir definitivt för stort på en E38. Jag kommer att nöja mig med 19-tummare på min. Vill ha lite gummi kvar. M635 forever: Himla bra sida det där! "BMW nightmare" Ha,ha! Där kan vi snacka om VULGOSTYLING, va! Jämfört med flera bilar där var den oranga E38:an riktigt diskret. Kul! |
|
|
IMO: Självklart så ser jag hellre en stylad E38 i ett bra skick än ett lik, men inget slår en vacker original E38 i nyskick med Alpina fälgar/original fälgar. Tyvärr så brukar oftast de stylade bilarna samtidigt också vara i ett dåligt skick vilket gör allt ännu sämre. Dock så ser denna orange-lackerade E38:an ut att vara i ett felfritt skick så tummen upp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.