AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.373

Skratta eller gråta

Sida 1 av 2
Dh
262
Dhjinn
740iA E38
Länk

Jag vet inte vad jag ska säga för jag är fortfarande chockad

//Thomas

Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar.
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
ja mLänk har man sätt men de här är nog värst.
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
ja mycket har man sätt men de här är nog värst.Länk
Visa användare
275
royalcruiser
BMW 540iAT -94 E34 Alpinweiss III

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
Fy fan . . . . stackars bil!!!
Eg
86
Egon84
535iA -92
Jag tyckte den blev lite frän... :)
Håller med dig "Egon84". Jag tycker faktiskt också att den blev ganska frän även om det inte är något jag tänker ta efter på min E38. Jag är dock inte förvånad över de tidigare reaktionerna i tråden. Efter min korta tid på autopower har jag konstaterat att BMW-ägare i allmänhet och 7-serie-ägare i synnerhet tydligen är väldigt konservativa. Alla bilar ska i stort sett se likadana ut tydligen.

Länk

I den här tråden (om nu min första länk funkar) var det en som ville ha lite smakråd angående en kromfälg och blev nerspydd med avsmaksgalla för kromfälgar var ju inte att tänka på enligt de flesta för Alpinafälgar är det alla ska ha.

Därmed inte sagt att alla kromfälgar eller alla bilbyggen är snygga. Långt ifrån. Det finns riktigt smaklösa exempel men jag vill ändå ge en eloge till de som vågar vara lite annorlunda. Jag tycker den den oranga E38:an var tuff.

un
122
unka
M535i -85
BMWCS #06409
haha o herre jäklar, var får dom all dålig smak ifrån?

den bilen är besudlad nog tyvärr förstörd för all framtid. jag skulle iaf inte vlja ha den.

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Jag har sett betydligt fulare stylade E38:or .. skulle inte vilja ha en sådan själv men skulle nog inte spy om jag såg den på gatan heller .. de svarta baklysena borde brännas upp dock, hur fick han den idén, mycket snyggare med original! Fronten tycker jag dock blev ganska lyckad, om man bortser från skändningen.

Att E38-ägare uppfattas som konservativa beror kanske på att E38 är snyggast om man inte stylar sönder den? Bilarna behöver inte se likadana ut (jag vill INTE ha 20" Alpina-fälgar, tycker 18" är lagom stort och föredrar vanlig radialeker, dock spyr jag på kromfälgar) men man gör sin bil en otjänst om man tar bort originallooken till förmån för något "häftigt".

Wilhelm Svenselius
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag gillar den orange lacken med ränder. Men både bakkjol och framspoiler är lite för feta för att passa karossens design tycker jag.

/Mats J
Dh
262
Dhjinn
740iA E38
Jag är nog lite ja och nej...visst kan man "styla" sin E38:a men det ska vara inom ramarna. Att tok styla en 7:a är som att "hor" sminka en fotomodell. Men med fälgar lack osv så kan man få en snygg bil, men inte äcklande.

//Thomas

Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Annorlunda E38a. Alpina B12 6.0 och 750iL Carl Lagerfeldt edition kan nog gå och gömma sig i jämförelse med den här.

Lite Carol Shelby inspirereat kanhända eller sådär lagom NASCA?

Mvh
Asken
alain
egen åsikt??
diamante svart på hella bilen skulle jag inte tackar nej. man skulle få se den med en annan perspektive, även med fram och bak paket.
lackad fälgar blir all mer populär, lätare att hålla rena och snygga i visa fall.
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
st
3.456
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
alain: Alla fälgar är lackade så rengöringen blir inte lättare!

alain
jo, jag förstor, men det jag menar är att en fägard fälg ser inte lika smytsig som en natur aluminiun fälg eller har jag kanske fel?
när jag sa diamant svart på bilen, svarta fälgar skulle passa bäst i mina ögon, då bilen skulle ser ut mycket fettare.
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
JP
156
JPB
728iA - 99
Personligen tycker jag det var en ganska kul "makeover". Sällar mig annars till dem som föredrar E38:an i original då den gör sig absolut bäst så. Men i detta fallet får man väl se det som en annan dimension än styling. Jag hade definitivt stannat och tittat närmare på den om jag sett den irl.

Jag skall dock "styla" till min lite genom att byta ut njurarna mot de med kromade flänsar. Ser riktigt trevligt ut: Länk

Var väl standard på 750 och tillval på övriga, eller?

//J
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
JPB: Jag tror inte det fanns som tillval till övriga modeller, däremot har många eftermonterat eftersom njurarna är ganska billiga och betydligt snyggare än de okromade (tycker jag).

Wilhelm Svenselius
JP
156
JPB
728iA - 99
Aha, ett liitet avsteg från original då ;-)

Någon som vet om dessa finns att köpa i Sverige, eller är det ebay.de som gäller? (förlåt om jag går från ämnet lite...)
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Absolut! Jag köpte mina på BMW Solna för 485 kr/st inkl moms, sen fick jag 10% BMWCS-rabatt på det.

Det finns ett Mektips: Länk (skrivet av mig) som visar hur bytet gick till och där det också står bl a artikelnummer.

Wilhelm Svenselius
Nu är det ju så att jag är en stor jänkebilsfantast och kanske är det förklaringen till att jag gillade den oranga E38:an och även gillar kromfälgar då båda dessa närmast är att betrakta som "amerikansk" styling. Två racingränder tvärs över hela bilen är ascoolt och det skulle jag själv vilja ha på någon bil i framtiden men som jag nämnde tidigare så är det inte aktuellt på min E38. Det är det däremot med kromfälgar. Det har jag bestämt mig för att skaffa. Så det så... ;)
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Visst kan amerikansk styling vara snyggt som f-n, men man kan ju hålla sig till amerikanska bilar då! Amerikansk styling på ett tyskt fullblod som E38, det luktar lite skändning det... :)

Wilhelm Svenselius
Konservativa 7-serieägare var det, ja... Skändning!? Som andra har påpekat är det tur att smaken är olika. Jag tycker att du har utvecklat en ganska "gubbig" smak med tanke på din ålder, W2k.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.