|
|
|
|---|---|
|
Vill ha all hjälp jag kan få, vill inte köpa en dålig bil. Ge tips, komentera osv Länk Ha det bäst //Andy | |
|
överpris tycker jag,men annars fin... "riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn" |
|
|
Ingen A/C, högt i pris. Ser bra ut på bilderna. Lite för mkt bling bling men det är min personliga smak(vad som är rätt för dig vet bara du). JAg hade kikat efter en fräsch 328i Coupe för dom pengarna. Sedan står förvisso bilar högre i kurs norröver än söderöver, kanske pga närhet till kontinenten och mer import? Kolla på powerbörsen till vänster om du inte hittar något mer prisvärt om du inte har brådis. Lycka till iaf! Mvh Asken |
|
| Mellanöstern ac. Löjliga bling bakljus. | |
|
Är det en helt vanlig ac eller? Ingen klima alls alltså? Det är ju dessutom en importare, så jag tänker ha ner den i 45-50000 annars blir det ingen affär. Grejen är att jag ska byta ifrån mig min Renault och måste därför gå genom en bilhandlare. Fortsätt svara tack //Andy |
|
|
Där är ingen AC överhuvudtaget. Vet bilfirman inte vad de säljer?! "ACC, taklucka, läderklädsel mm" Länk M. Pedersen |
|
|
det måste vara rätt dålig belysning på den bilen med alla dem runt lampglaset. alex |
|
|
och jag tycker att det är överpris.satsa på en bil med acc. alex |
|
|
Det blir en 328. Men 328 och 325 är väl typ samma försäkring eller hur? 328 har ju bara 1 hk mer och i övrigt är det ju samma bil. Import eller svensksåld? Vad tycker ni egentligen? Tack //Andy |
|
|
det fiflas mycket med hastighet mättaren på import bilar .jag skulle satsa på svensk bil istället. alex |
|
|
puiu du vet inte vad du pratar om...Mätarskruvandet sker inte i tyskland utan här hemma i Sverige. Så länge man kan följa bilens historik är det lika svårt att skruva en import som en svensksåld. Servicebok och besiktningspapper finns i Tyskland också. På en gammal bil där inte serviceboken är stämplad är det säkert lika vanligt att svensksålda bilar är skruvade som de importerade. Historik är A och O på såväl svensksålda som importerade. Dessutom ligger de importerade lägre i pris och är med största sannolikhet mindre rostiga också. |
|
|
Överpris som sagt, och håller med de andra satsa på en 328.. coupe och sälj din renault privat.. Föresten va har du för renault ? Skulle vilja ha en extra bil.. Skicka mail till min power post :) |
|
|
jigga: Fördelen med sv-sålda är å andra sidan att de är mycket lättare att kolla upp via vägverkets besiktningsprotokoll. Eftersom dessa äldre bilar besiktigas årligen så minskar därmed utrymmet för mätarskruvarna. Att tyska bilar är mindre rostiga är en sanning med modifikation. Det saltas rejält i tyskland och en E36 är idag såpass gammal att du lär hitta en hel del rost även på E36 som rullat hela livet i Tyskland. |
|
|
jigga:jag vet att dem är mättareskruvade här i sverige av bilfirmor eller privatpersoner,och dem i tyskland är inte så mycket billigare jänför med dem här hemma.mvh alex alex |
|
| Den stora fördelen med importerade bilar, dock, är att de alltid är mycket bättre i plåten. Maskinella reparationer är betydligt roligare att hålla på med än tröstlöst rostlagande! | |
|
Varför har den ingen A/C? För att den är importerad eller? Gäller detta alla import bilar? Har den fläkt ist? |
|
|
Agro: ACC ingick i komfortpaketet till E36 som kostade drygt 20000kr extra. I stort sett alla 6-cylindriga sv-såda E36 har detta paket eftersom bilarna ändå var såpass dyra och det var ett annat ekonimiskt läge på 90-talet än idag. De få som hade råd snålade inte m.a.o :-) I Tyskland fanns det andra tillbehörspaket och därför förekommer det en del importbilar som har varken ACC eller AC. enor: Det är möjligt, har dock ännu inte sett någon statistik som bevisar detta påstående. Mina sv-sålda E36 var å andra sidan plåtmässigt i mycket bättre skick än de samtliga importerade som jag var och tittade på. Finns naturligtvis alltid undantag som bekräftar regeln :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.