|
|
|
|---|---|
|
Har precis fått reda på att katalysatorn är skrot, efter en koll hos BMW. Men dom kan inte peka på orsaken… Är det någon som har varit med o m något liknande, och vet vilka orsaker som kan ligga bakom? Kan det vara lambdasonden som har get sig? Vågar man köra tuff eller ska man byta bil innan något annat dyrare går sönder? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är väl deras fb-n skyldighet att kunna redogöra för det om de påstår en sådan sak. Vore lamdan trasig så borde de väl kunna tala om det också eller rätta mig om jag har fel. Den kan tydligen gå sönder rent mekaniskt dvs innanmättet lossnar.Asken hade nått sånt bekymmer. Sedan kan hög oljeförbrukning pga slitna ventilstyrningar döda en kat.men det kan vi utesluta i ditt fall.En cat ska håll ca 25.000 mil minst om bilen får rätt service.böt på en 9000 30.000 mil den var slut.men det är ju förståligt.Likaså en MB 300 med samma miltal börjar vissa tendenser på höga avgasvärden.(men där är toppen helraggad numera) Min gamla 88 MB 20.000mil. har fortfarande godkända värden, trots lite granna oljeförbrukning pga ventilstyrningarna. MVH Hasso |
| Standardfel på BMW... min kat rök vid 8500. Garantin förlängd täcker 3år 8000mil. Det är bara att slanta upp för utbyteskat och se glad ut:) Köra med trasig kat kan stoppa systemet och skicka toppen.. | |
|
Hur kan man märka att katten gett upp? Syns det okulärt? Länk Mvh. Micke Olsson |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Micke:Den jamar inte längre och antalet möss ökar. MVH Hasso |
|
Hasso: Hehehe. Dum fråga, dumt svar.... Länk Mvh. Micke Olsson |
|
eing9911 |
En kompis som har en MB 200 -95:a blåste katten. Orsaken till det var att vatten hade läckt in i styrboxen vilket gjorde att den ibland kunde dö av men dock väldigt sällan. Hela innanmätet hade blåst ur katten så det var bara att byta den samt styrboxen. Pris ca: 23000:-. |
|
Kör du över gupp och det skramlar lite underifrån. Kör då bilen till en lyft, ta en gummiklubba och knacka lite på katten. Skramlar det så är innehållet kaputt. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.