AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
816

m30b35 i 525 -89

jim81
tänkte bara höra om någon vet hur mycket jobb det är att byta motor i en 525 ia -89 till en 3,5liters istället!

vad behöver jag? jag har en 3,5a med tillhörande automat låda liggandes!
om jag ska bygga/flytta om motorfästena, hur ska jag göra det isf, mm mm?

tacksam för svar.... hoppas på att få i lite turbo och dylikt senare också, :)

mvh, jim
Visa användare
85
Henrik braun
Turbo 536i 1020HK -86
118d -06
Inte för att vara på något sätt otrevlig men om du behöver fråga om motorfästena så har du en lång väg att gå. Sätt inte i automaten vad du än gör! Häng ner maskin, måtta in den o svetsa till ett par fästen?

Mitt 535 projekt: Länk
jim81
tack för svaret! min fråga var kanske lite dumt formulerad, tanken var att kanske så hadenågon redan hade gjort ett par fästen och kunde tala om hur dom gjorde så kunde jag sparat lite jobb med att måtta in motorn! varför ska jag inte använda automaten? pallar den inte eller tycker du bara att det är tråkigt med automat? själv tycker jag att det är helt förträffligt! trevligt att läsa om din bil.... kompsänker du bara genom en tjockare packning?

mvh, jim
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
motorfästena borde ju inte va nåt problem....borde ju va samma eller åtminstone finnas hål för, bredvid de som sitter i nu.
automaten tycker jag du ska behålla, i första hand för att du inte ska få det svårare än nödvändigt att ta dig igenom besiktningen.
vet inte heller om snabbkopplingen på kabelhärvan är samma på 525 och 535, isf är det ju bara plug & play i stort sett.
sen är det bara att hålla tummarna att du tar dig igenom besiktningen.....
Visa användare
85
Henrik braun
Turbo 536i 1020HK -86
118d -06
Okej då förstår jag!

Kan tyvärr inte hjälpa till med några mått.

jag kompsänker inget alls! Blir s38B36 med std komp. Massor av E85 så blir det så bra så!

Mitt 535 projekt: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.