AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
688

trans prog

Visa användare
127
smileface
e30 325 cab -92
e34 525ia touring -96
nu har det hänt igen.. hände förra året två gånger men blev bra när jag slog av och slog på bilen igen.. jag har en 540 E34, när det blir trans prog så går det bara att köra sakta på en växel. som att han är i säkert läge typ så man kan ta sej en liten bit. men nu vägrar den bli bra.. har lyft batteripolen en halvtimme för att radera minnet men blev inge bättre. nån som vet något eller har varit med om det.. ?

hellre GasHäng än RattGlapp.
Le
68
Lennan
Bmw 750ia -90
Tja!!

Inte lönt att deppa :) Det är inte så farligt som dt verkar... Även om jag inte är riktigt säker på vad dt är. Men dt har hänt mig oxå, jag ringde till Bmw o frågade.. dom kunde inte säjja mer än att vxl-lådan gått in i ett felsäkert läge, dt är inte vxl-lådan dt är fel på utan glapp i nån givare nånstans. Dom sa till mig att jag skulle låta den stå en stund o sen starta igen, var den sen som vanligt så skulle jag inte bry mig mer om dt förrän dt hände igen och då åka till Bmw. Efter dt så har dt aldrig hänt igen, men i ditt fall så får du ta pärlan till bmw så hittar dom den felande givaren el vad dt är för ngt!!
Mvh Lennie

Visa användare
127
smileface
e30 325 cab -92
e34 525ia touring -96
ok lät ju bra det.tänkte åka på jobbet idag igen och kolla om dte har bllivit bättre.. hittade en engelsk sida som tar upp problemet och vilka givare det är som spökar och ca pris på dom. men eftersom att jag inte var så mycket i skolan så är jag inte så haj på engelska... men lägger länken här iaf ifall nån annan får problemet.

Länk

Visa användare
127
smileface
e30 325 cab -92
e34 525ia touring -96
ajja fan inge bättre idag heller.. får nog åka till bmw men den nu i veckan då. dom kanske hittar vad det är för givare om dom kör en felsök på den ..

Le
68
Lennan
Bmw 750ia -90
Ja, det är nog det bästa alternativet..
Visa användare
127
smileface
e30 325 cab -92
e34 525ia touring -96
fick till det nu.. var på BMW kollade felkoder.. fick felkod lastgkännar info typ.. ingen visste vad det var och han som mekar mest bmw var borta idag. men vi släckte alla felkoderna tog en provtur och det blev inge bättre. kom fram till att jag skulle komma på måndag när han var tillbaka. sen när jag skulle åka därifrån så funkade det... helt sjukt.. frågan är ju nu om man vågar åka några långkörningar.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.