AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
970

BMW Fälgar Passar på villka BMW

Visa användare
39
ragnar
Bmw 328CI -99
Hej har ettt par fälgar till min BMW E46 CI.. Som jag hade tänkt å sälja. Men vilka bmw modeller passar dom på? är ju 5/120. Sen såg jag på nån sida att det finns olika ET blablabla och vet inte vad det betyder?

Skulle vara jätte schysst om någon kunde skriva vilka BMW mina fälgar passar på..

//RIckard
ET är ett mått på hur fälgen hamnar i hjulhuset.
Passande ET på E46 är 42-48 men det går att gå ner till ET35 beroende på hur bredden på fälgar/däck. Det står på fälgen vilket ET den har (Kan stå IS oxå men det är samma sak).
Ska man använda sig av icke orginalfälgar så måste man kolla förutom ET även hur stort navhålet är. Normalt behövs centrumringar som fixerar fälgen exakt på navet, kör man utan så blir det obalans.

Du kan använda dig av samtliga orginalfälgar till E36/E46/Z3 tror dock att 330/M3 behöver minst 16" pgr av bromsskivornas storlek.

Här finns de flesta orginalfälgarna till BMW Länk

MVH
Visa användare
39
ragnar
Bmw 328CI -99
Så det är bara e36 e46 z3 som mina 16" fälgar passar på isf tack så mycke
Da
168
Davido
525iA M-sport Touring -03
Ursäkta att ja lånar tråden. Har en fråga... Köpte ett par m3 replika fälgar till min e46. Centrumhålet verkar v exakt lika stort som på org fälgarna, men kan det behövas centrumringar???
"Davido"
Du märker det direkt om det skulle behövas, kör på 50-100km/h så känner du en hel del obalans. Det behövs bara nån/några mm för stort hål så hamnar fälgen fel när man ska dra dit den. Åk förbi närmsta fälg/däck firma och låt dem mäta om du känner obalans. Mina 4st centrum/nav ringar var gjorda i "plats" och jag gav under ca 50kr/st.

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.