|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. EDCn i min bil är "not active" och det är ju inte så kul. Det började för 2 somrar sedan i ett ordentligt regnväder. Förra våren var jag hos BMW och de pluggade in datorn å vipps så funkade det igen. Nu efter vintervilan så är den "not active" igen. Vill ju inte behöva nolla datorn för 500:- varje vår. Det felmeddelande som datorn visade va nått i stil med: EDC accelerationssignal längs. Nån som vet var den sensorn sitter? Kan ju va skit i kontakterna eller nått. Vill ju kolla upp det innan jag åker till verkstan igen. Sen lyser Airbag lampan med felmeddlenadet: Vänster fram bältessträckare för högt motstånd. Ska titta på alla kontakter under förarstolen också. Tack på förhand, /Ola | |
|
Hej! Kolla på www.m5board.com, på e34 forumet(gör ett sök) har man gått igenom EDC många gånger med bilder och beskrivningar av sensorer...... annat vanligt fel med EDC:n är kabelstammen under baksätet. Den passerar från EDC modulet vid batteriet och genom karossen till undersidan av bilen. Där är det relativt vanligt att kabelstammen skavs sönder och då får man många märkliga fel på EDC:n (bilder av detta finns på M5board som sagt tidigare) MVH: Sakke |
|
|
Hej! OK, jag gjorde jobben för dig den här gången..... Länk Här är alla resultat med sökord EDC+sensor: Länk MVH Sakke |
|
|
Hej igen! Här en om kabelstammen med bilder: Länk Och här sensor placering + bilder: Länk MVH: Sakke |
|
|
Där var en del att läsa. Tack så mycket. |
|
|
Har nog orsakat problmet själv. Den sensor som orsakar felmeddelandet är den som sitter längst fram till vänster i bagaget i vars fäste jag jordat slutsteget. oops! Ska nog ta mig en titt på hur det ser ut. Ska nog även försöka hitta en ny jordpunkt. Jag som tyckte att den jag hade var så bra. Jag slapp ju borra och den vara nära slutsteget. |
|
|
Märkte att sensorn inte är jordad i chassit så min slutstegsjordning borde inte vara orsaken. Ska kolla upp kablarna till sensorn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.