|
|
|
|---|---|
|
Tänkte dela med mig av min erfarenhet. Har haft vandrande tomgång och väldigt ojämn tomgång ibland, Har bytt typ alla tänddelar mm bytt insugsbälj + kollat tjuvluft utan att det blivit bättre.. Men så idag tog jag bort locket på lmm och pillade lite på armen när bilen var igång och bilen gick jämt när jag pillade lite på armen så jag spännde det stora kuggget 2 snäpp så fjädern blir hårdare så nu går bilen skit bra på tomgång.... Min teori är att fjädern blivit för slapp så motorn fått för lite bensin därav mitt dåliga lamda värde innan då elektroniken inte orkar kompensera riktigt.. Mvh | |
|
tack för infot! kommer garanterat behöva det göra det nångång... mvh:jani never argue with an idiot, he will only drag you down to his level and beat you with experience. |
|
|
Tog bort locket på Imm ?? Vad är Imm för ngt? :) *wrooom* |
|
|
lmm= luftmängdmätare Per L |
|
| Tackar :) Svårt att plocka väck det locket? :) Ingen som har en bild vart Imm sitter? :P | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Stopp o belägg !! Detta gäller enbart äldre bilar inte de nyare med luftmassemätare. så glöm detta nicolau ///MVH Hasso Länk |
| Jaha.. min är -99. Vad kan min konstiga tomgång bero på då? :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.