|
|
|
|---|---|
|
Som Folke redan konstaterat i tidigare trådar så går det ej att ta från bakljusen eftersom dem ej ligger på 12V. Jag har ett delbart baksäte men hittar inget där som det verkar vara på sedan. Har kollat på sprängskissar, verkar vara något i c-stolpen men allt sitter som berget! Dessa "plastploppar" som är helt blanka på ovansidan, hur får man lös dem? Har prövat bända men de sitter! Har dragit högnivå från höger bakhögtalare, och batteriet sitter bak som ni säkert vet så det är bara remoten som saknas! Är inte så sugen på att sätta dit en brytare så jag måste ut i bagaget varje gång jag vill spela som ni säkert förstår :) Jag hoppas att någon kan hjälpa mig hitta denna gömda 12V kabel! MVH Kristofer | |
| Det sitter väl en antennförstärkare innanför panelen på C-stolpen (vänster sida misstänker jag). Därifrån borde du kunna ta remote-signal. | |
| Någon som vet hur jag ska gå till väga för att komma åt antennförstärkaren? | |
| Hur får man bort höger sidopanel så man kan ta högnivå ifrån? | |
|
Nog borde det finnas kablar i kabelstammarna bak i skuffen även på E46 som får spänning i nyckelläge 1. Dessa kablar är vit/lila i många BMW, t.ex E39 men jag är osäker på hur det är i E46. Man önskar att slutstegen oftare hade den utmärkta funktion som fanns förr (mera sällan nu för tiden) som innebär att de slår till automatiskt när det kommer signal på ingången och sedan slår ifrån nån minut efter att signalen försvunnit. Då behöver man bara ansluta kraftmatningen sen sköter allt sig själv, helt automatiskt. Det är inget svårt att tillverka en liten modul som gör detta och koppla in på signal, remote, jord och plus på slutsteget. Tror jag skall ta fram en dylik, det verkar behövas om man skall döma av alla inlägg i denna frågan. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.