|
|
|
|---|---|
|
ANledningen till att jag frågar är att jag om en månad skall flytta, och i det nya huset finns det inget garage. Frågan är om man ska börja bygga det på en gång, eller om man kan vänta till nästa år. Vinterförvaringen är inga problem, men jag undrar hur pass mkt stryk bilen tar av att stå ute hela tiden. Jag har ju iofs 330:in ute året runt, och den verkar ju må bra, men z:an är nog känsligare..... Vad säger "panelen"? | |
| Jag har inte märkt några problem med uteförvaring på sommaren. Dock är väl det självklart pga min är så pass ny. Men egentligen varför skulle det vara ett problem. Cabben kanske kan bli mer sliten av all sol, men det är ju bara att behandla den...min femma. | |
| Det beror lite vart den står, lite sunt förnuft. Du skulle kunna skaffa ett överdrag som skyddar den mot fågelspill osv som tär på lacken om den står nära eller under träd. | |
|
Min står ute när jag har den här nere i Varberg, dock med kapell för att skydda mot måsar och annat. Caspar hade sin Z3M ståendes utomhus året runt, den var inte nämnvärt mer sliten än min vad gäller suffletten. /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
| Masten - Hade? Det tolkar jag som att han sålt zätan? | |
|
ViccoA: Nix, men däremot har Zätan (eller Shrek som vi kallade den) gett en lyktstolpe en bredsida med allt vad det innebär :/ Fick ett SMS mitt i natten för någon vecka sedan av Caspar när han precis hamnat på sjukhus. Det var ingen fara med honom iaf som tur var! /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Masten - Ojdå, tur att han klarade sig. Ska bli kul att se vad han handlar för ny sportbil (om det nu blir någon) =) /// Viktor |
|
|
Parkerar min inomhus, och en av anledningarna är Länk /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Fredrik - du får ta o va lite mer specifik med länken ;-) Hade min i garage i Uppsala men nu blir det tyvärr på gatan. Har skaffat överdrag till ruta/suffletten, får se hur länge det får vara kvar bara. //Björn |
|
|
Blev visst knas på länken ja, skulle varit länk till Repade Z:an tråden. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Börja och bygg garage genast - det måste vara prio 1. Gör klart för sambo/frun att det inte går att leva utan garage. Risken är att dom hittar på att köket eller badrummet måste renoveras och sånt är dyrt och då kanske inte pengarna räcker till ett riktigt stort o fint garage //Ballder |
|
| He he, min egen prio ligger på kök just nu, och därefter vet jag inte om det blir pool, eller fixa det ena badrummet......dessa saker är högre prio än garage.. :) | |
|
Skyll dej själv - när cabben ruttnat - när fågelskiten bränt fast i lacken - när kvarterets ligister "vart ute på en repa" Jag tycker det är synd att en M roadster har fått en Husse som hellre har förkläde än mekoverall. //Ballder |
|
|
"har fått en husse..." Jag har ju haft bilen i 6 år... Inte många som har haft sina z:or så länge! Och meka med bilen själv? Aldrig att jag skruvar på pärlan själv, det överlåter jag åt proffs! Skruva själv gör jag på vinterbilarna.....Likaså vården av bilen, Mr.cap behandlar bilen åt mig, så jag behöver bara tvätta av den då och då... Så du tror att bilen blir förstörd av att stå ute? Då har vi en röst på det, och de andra rösterna på att det inte skulle vara värre än för nån annan bil.... Fler åsikter? |
|
|
Beppo: Skulle inte detta kunna vara något? Länk Inte så värst vackert, men det ger ett bra skydd iaf. /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
| Det där ser ut som man ska använda vid längre avställningar, och det är som sagt inte mitt problem. Under vintern kommer den att stå undanställd i ett välventilerat varmgarage tillsammans med andra fina bilar. Problemet är under sommaren, när jag vill använda bilen så ofta det är väder för det.... | |
|
Då tycker jag att du utan vidare kan ha den ståendes utomhus, skaffa ett kapell för att skydda mot fåglar bara. /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
naturligtvis är bilen byggd för att stå ute, det är bara det att vi är så rädda för åverkan av obehöriga men tvättar du av bilen och sköter om den så är nog inte fågelspillning heller något problem det är svårt att både viljaha kakan och äta upp den , det epitetet kunde väl passa just här mvh Uffe/bildock |
|
|
Beppo jag håller med dig till 100%. Jag har det så jäkla bra en uppfart till huset. alltså huset ligger liskom ovanför alla andra hus på gatan! Skit bra ingen som vågar upp och förstöra plus ett mycket lugnt kvarter. Sen har vi inte direkt mycket fåglar som flyger runt här. Okej en och annan kan komma men hellre det än att hålla på att köra ut och in flera gånger om dagen då blir man ju dum i huvudet. Sen om vi ändå ska snacka om detta kan vi ju alla lika gärna börja använda "bh" för fronten stenskott är ju värre än att låte den stå ut i mitt tycke. Men därmed hellre en blästrad front en att åka runt med en muppig bh! peace out Vill du ha motivlackering? hör av dig ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.