|
|
|
|---|---|
|
Hej Har fått lite stök me min M5 -89 original 3,6 l,går hur fint som helt när man startar den och när den är kall. När oljetempen stiger över ca 60 grader börjar den misstända och hacka. Vid oljetemp nära 100 går den hur dåligt som helt på tomgång vid gaspådrag samt vid jämn gas det är knapp så den går framåt. Nya stift rotor och fördelare, har mätt upp tändkablar. Tacksam för tips, e väl nån eländig tempgivare nånstans som krånglar eller? MVH Hans | |
| Det låter som att det kan vara tändspolen som är slut. | |
|
Tror du det kan vara så enkelt, hm kan vara värt att prova men det känns lite som om det är lite beroende på oljetemp, vattentempen går ju upp snabbt och då går fortfarande finfint. Kan vara värt att kolla, har du koll på om det går att mäta upp spolen eller bara att byta ut. MVH Hans |
|
|
Har kollat tempgivaren på grenröret och det verkar vara den, bli ingen skillnad alls när kopplar i och ur givaren. Blir till att köpa ny spolen och givare sen hålla tummarna. Hans |
|
|
Jag håller en spänn på tändspole eller kabelbrott. Mvh Asken |
|
| Jag hade typ samma fel på min M5 3,6 för 2 veckor sedan..vara bara att putsa kontakterna i fördelarlocket så försvann problemet ! | |
| glömde skriva då att jag faktiskt oxå chansar på tändspole | |
| Temperaturberoende fel, när kollade du ventilspelet senast? | |
| Har kollat fördelarlocket och rortorn ser toppen ut, har inte kollat ventilspel, skall hänga dit en ny tändspole och tempgivare idag så får vi se om det blir någon skillnad. Sen får man väl lyfta locket och kolla ventilspelet men det verkar lustigt om det skulle ändras under vintern, i så fall måste det vara för litet spel då den går helt tyst i maskinen. | |
| När jag hade en 3,6l E34 så var det fördelaren. Exaktsamma symptom. | |
|
Hej Har just bytt tändspole och tempgivare till styrboxen,nu går bettan nästan precis som förr, har en liten tendens att vilja bluddra om man gasar till snabbt från tomgång men annars går den toppen, får väl kosta mig ett nytt fördelarlock och rotor trots att de ser ut som nya men det kan väl vara nå liten spricka. |
|
|
Har du kollat kablarna?Det kan bli avbrott i dom när dom blir gamla. Min M5a Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.