AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.548

Brustna bakfjädrar E46.

jo
14
joreri
318i -98 E46
Mina bakfjädrar har nu brustit efter 11000 mil och 9 år. Såg att Biltema har fjädrar till E46 bak. Har någon köpt dessa och hur upplever ni att de är. Hårdare eller mjukare än original ? Kan det vara lönande att köpa dessa för 349 kr/st eller är BMW original bättre?

ja
44
jajje
BMW 135iCab ´13
BMW X1 2.0xd-14
BMW funduro -98 MC
Ang.Biltema kan man säga som alltid "Du får vad du betalar för"
Titta in på Autokatalogen dubbla pengen men riktiga fjädrar eller
som jag själv gjorde på en 318 köpte på "skroten"( titta på nätet)
till en 320 med låga mil. går fortfarande efter 3 år, 200:- styck
Lätt att montera själv, lycka till..
jp
80
jperss10
523i -05
Mina brast också! Nya gick på 900:- stycket på BMW. Dock var dessa lägre och styvare. Orginal kostar nog mindre!
jo
14
joreri
318i -98 E46
hej Jajje ! har du haft eller har Biltemas fjädrar eftersom du inte gillar Biltema??

jo
14
joreri
318i -98 E46
jperss10. Var de nya för 900 inte original fast du köpt dem på BMW? Vad var det för fjädrar i så fall?

Autoexperten har fjädrar för 692:50 tillverkade av Lesjöfors.
jp
80
jperss10
523i -05
Mina är orginal, sportfjädrar! Hårdaste och kortaste dom hade! Den är lite stötig men med grym väghållning!
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Jag köpte m-fjädrarna till min bil för några månader sedan. Dessa kostade 1995kr/paret. Köpte billigare fjädrar innan (paket på fram&bak för 1800kr), och det blev bara skit av det! Så köpte iaf bmw´s fjädrar så blir det rätt!
Så jag reckommenderar att köpa bmw´s fjädrar för att slippa bekymmer.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Lesjöfors gör mycket god kvalitet av sina produkter. Jag vet för jag känner till både materialprocessen och urvalet av stål till produkterna. Iaf för ett par år sen.
Mvh
Asken
Exhonda: Är du säker på det? Är det inte BMW:s originalfjädrar som orsakat bekymmer?
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Att fjädern brast från första börjar var viserligen bekymret för mig ja.
Men när jag skulle köpa nya tyckte jag att orginal för 1995kr för två bakfjädrar var dyra, så köpte jag ett komplett kitt för nästan samma pengar, men sänkte då oxå fram. Blev nöjd med fronten, men baken blev ca 50mm lägre än den det skulle. Underredet tog i farthinder och däcken i skärmarna. Dem jag köpte av kunde inget göra sa dem, så jag tröttnade och beställde orginal m-fjädrar på bmw istället, så blev det som det skulle. Men köper man erkända märken så ska det säkert gå bra oxå, men var försiktig att köpa dem lite billigare och inte lika väl omtalade märkerna.
kicken
jag kan instämma med ASKEN ..lesjöfors är bra kvalitet, har deras gasfjädrar på vissa applikationer i olika fordon .-)
jo
14
joreri
318i -98 E46
Hej vänner !

Så här står det i min mail varje gång någon skrivit något om något på min fråga.

Du har fått ett svar på ditt inlägg på AutoPower Forum
med rubriken: Brustna bakfjädrar E46.

Det sista svaret som kommit vad har det med min fråga om BMW:s bakfjädrar att göra ? Jag tror vi lägger ner den här tråden nu för nu spårar det ur!! Och ingen har tydligen köpt Biltemas fjädrar så där kan jag inte få någon hjälp. Det får nog bli originalfjädrar ändå, för då vet jag att bilen går bra och prisskillnaden mellan pirat och original är inte avskräckande 700 kontra 900 kr st

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.