|
|
|
|---|---|
|
Mina bakre belägg skriker något fruktansvärt! Det är nästan pinsamt när man ska bromsa för bilen låter verkligen som en skrothög. Det skumma är att beläggen blev bytta för ett par månader sen.. vad tror ni det är och vad kan man göra åt detta?? Jag blir galen på det här, hjälp! ///Bimmarkomanen | |
|
du köpte vell inte biltema belägg??köp orginal så är problemet löst... "riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn" |
|
|
Jasså det säger du :) nä jag köpte original faktiskt! ///Bimmarkomanen |
|
|
skrikplattor... "riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn" |
|
|
Kan någon här inne hjälpa mig eller vad?? Någon måste upplevt samma problem..det är jag övertygad om! ///Bimmarkomanen |
|
|
se dicka o´s svar. där har du lätt problemet. never argue with an idiot, he will only drag you down to his level and beat you with experience. |
|
|
Jag är säker på att orginal har skrikplattor så de borde ju inte skrika. Mvh Stephan |
|
| om du bromsar väldigt försiktigt hela-tiden i din körstil så kan det bildas nån beläggning eller nåt som gör att det gnisslar. för att nu få bort det gnisslande ljudet kan du testa att köra på lite och sen ta några ganska hårda inbromsningar (förutsatt att bromsarna är fräscha...se till att du inte har någon bil bakom dig heller!). | |
|
Japp testat det med utan resultat.. e det verkligen INGEN som har haft detta problemet och löst det med?? börjar ge upp nu. ///Bimmarkomanen |
|
|
Kopparpasta på baksidan av beläggen har löst problemet för många stackare! Många gånger bättre än skrikdämparan. Mvh Daniel |
|
|
Vad är det för pasta, var köper man den och vart exakt skall man lägga den? tack förresten! ///Bimmarkomanen |
|
|
Kopparpasta heter produkten. Det läggs på baksidan av belägget. Kostar runt 50:- och finns hos alla biltillbehörsbutiker. Själv köpte jag sprayvarianten på Biltema. Fungerar klockrent. Mvh Daniel |
|
|
oj va glad man blir nu! denna sprayvarianten verkar smidig och effektiv :D tack för hjälpen!! ///Bimmarkomanen |
|
| jag tror du kan lägga på det utan att plocka isäer det | |
|
Har har också skrikande bakbromsar på min E34. Ngn som har några fler tips. Mackan |
|
|
Hej Jag har samma problem här. Och jag har tryckt på så mycket kopparpasta jag kan, men de skriker ändå... Fler tips? / Leon |
|
|
Byta belägg. |
|
|
Men både belägg och skivor är nya sedan ca 300 mil... / Leon |
|
|
Lyfter tråden lite... Går det att smörja beläggen med kopparpasta utan att montera isär dem!? Har helt nya original belägg runt om men jä.. vad det gnisslar vid lägre farter... Tänkte därför testa med k.pasta men måste jag verkligen lossa hela kittet för att komma åt baksidan av beläggen? Kopparpasta på sprayflaska lät bekvämt... =) Tack på förhand! |
|
| Niemand!? =) | |
|
Lyfter den här tråden igen. Har ni fått ordning på era skrikande bromsar? Min gnisslar fortfarande vid lite mjukare inbromsningar, trots kopparpastta på baksidan. Vad kan jag göra? Ska sälja bilen snart, och då kännse det inte så bra om bromsarna gnisslar. / Leon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.