|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har nyligen köpt en 523i - 97, skulle gärna vilja ha lite råd gällande chipptrimmning. Var det vär det? Gjorde det någon skillnad? Tipps på fabrikör? /Virre | |
| Har ej provat själv, så något resultat kan jag inte redogöra för men här är en länk Länk. | |
|
Tack för tippset, verkade väldigt prisvärt.. Får nog bli ett sådant :) /Virre |
|
|
Eller här Länk Länk Samma företag, 1650 till BMW, det ä billigare än It´s fun o de har lägsta prisgaranti. |
|
|
TMC chippen är dom något att ha , verkar ju prisvärt samt lovande osv ...... Men har någon här testat dom är det bra "stuff" ?? Vad händer med avgasvärden på SBP ?????? Billy aka Fantômas |
|
| Har aldrig chippat sugis bara turbo, och avgasvärdenna händer det inte så mycket med. De går inte upp iallafall vad jag vet. | |
| Har aldrig varit i kontakt med TMC, men det verkar seriöst. Ett tyskt företag från början verkar det som. Om man inte vill chippa hos dom, så kan man vända sig till It´s Fun och använda deras lägsta pris garanti o få det för 1650 hos dom. | |
| Har för övrigt för mig att Wendtan har sagt att E46 (min modell alltså) bara går att programmera via diagnostik utaget (CAB-BUS, eller vad nu heter) och att det inte funkar att ta loss lådan o få den chippad. Någon som vet nått om detta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.