|
|
|
|---|---|
|
Någon som kan tipsa om var jag kan köpa Mobil 1 motorolja i Sundsvall? | |
|
Närmaste Saab/Opel eller Volvohandlare bör ha detta i sitt sortiment. Ring och kolla, men till 90% säkerhet bör dom ha det... Mvh Anders S. |
|
Kowalski |
Eller kanske ännu enklare: Kör in till närmsta Norsk Hydro mack. De hette tidigare Mobil innan namnbytet och saluför Mobils oljor. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag är nästan säker på att Volvo är billigare än Hydro. Har inte Volvo nått 75 årsjubileum på gång då kan de ju bli lite extra rabatter just oljan kör de ju hårt med då i allafall brukar Rejmes i Ö-O göra det. Hydros oljor är inte så tokiga ger en låg oljeförbukning enligt min erfarenhet (mineral) 10-40 Frisco och 20-50 Vimur.Hydro brukar ha ett lägre pris på sina oljor än Mobil förmodligen för att gynna sin egen olja. MVH Hasso |
Kowalski |
Se upp för Volvohandlarnas erbjudande, i flertalet fall krävs det att man har volvokort för att kunna erhålla rabatterna (gäller i varje fall deras ibland prisvärda däckerbjudande). Om detta även gäller motorolje erbjudande kan jag inte svara på Fråga till hasso: du som är lite av en "mekar-expert" :-)), vad är dina erfarenheter av ELF helsyntes? Jag kommer nämligen att få denna olja i min bil vid nästa Inspection (för den verkstad jag anlitar har bytt ifrån Castrol till ELF av någon outgrundlig anledning). |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kowalski: En verkstad skulle aldrig tordas häll i en olja av dålig kvalitet,håller man sig till märkesoljor med rätt specar,så har jag aldrig sett några bevis för att någon skulle vara bättre eller sämre än den andra. Att byta oljemärke för en verkstad är väl en förhandlingsak och prisfråga även för dom ,liksom det för oss kan vara lönande att byta försäkringsbolag, då och då för att hålla nere premierna. Elf-olja har väl används av Williams innan den fick BMW motor?? Märkesoljor kan ha olika egenskaper pga tillsatser men den smörjande kvaliten är ju inte sämre för det. MVH Hasso |
Kowalski |
Tack! |
|
Köpte på hydro (kollade inte på andra ställen): 1 liter Mobil 1 kostade 140:- 4 liter Mobil 1 kostade 539:- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.