AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
620

probbs med min 325 turbo.

slusk
har fått fart på raketen men, förut fick han för lite bränsle vid högt laddtryck och högt varvtal och då var bräsletrycket inställt på 6 bar.
nu kan jag inte säka trycket mer än ner till 2 bar, och han får ändå för mycket soppa på tomgången,(svartryker och bluddrar) men så fort man börjar köra så får han för lite istället,??? kan det vara läckage i ett intercoller rör så att han tar tjyvluft?
tacksam för svar..
Visa användare
472
w9816
D7 -??
vad har du för bränsletrycksregulator? Progressiv eller?
slusk
jepp jag tror det är en 1:2 lr något sånt.
kan den vara paj? köppte den på GIK så då är det väl inte helt omöjligt...
BIMMER
varför måste man ha en progresiv bränsletrycksregulator ...??
vad händer om man inte har det har ett liknande prob på min 525 som svartryker och går skit på tomgång ...
mvh/Bimmermannen
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Är dom galna på GIK? 3300kr för en liten sketen regulator!!!

Man baxnar.
För det priset ska den vara oförstörbar med livstid garanti.

/Per
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Lambasonden trasig kanske?

BIMMER
Andreas , de kanske skulle kunna vara den den fick ju rätt mycke stryck när vi flytta över den från orginalsystemet....vad får man för symtom när den e paj..hur vet man om den e hel..??
mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Håller med, prova med en annan lamdasond.

Berätta gärna, om du löser problemt.
BIMMER
men jag har ingen progresiv bränsletrycksregulator kan det inte vara det som e felet....ska kolla lambdan ikväll..
BIMMER
okej , polarn bytte och satte dit en en ny gick klockrent ettag sen samma sak igen....fler tips önskas
mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Har du mixtrat något med luftmängdmätarens kablar?
Kanske något fuffens där...
BIMMER
det har jag . jag bytte och satte dit en större...bytte tillbaka (till orginal)när den gick skit
de va så de börja hur ska kablarna sitta för att de ska va rätt ,kan väl inte va så många olika ....förresten den gick ju klockrent en stund efter jag bytt lamdan...?? i eftermiddags skumt eller? mer tips snälla (om de inte skulle va de)36 timmar kvar till Tullinge bara...
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Hej!

Jag skulle tippa på att lamdasonden "bäckar" igen.
Om den går för fett på tomgång och svartryker, så kan man ju misstänka det..... Det som händer då är ju att han inte kan ge rätt signa till boxen som i sin tur ger helt fel öppningstider till spridarna.

Om du har möjlighet att sätta sonden på en annan bil som du vet går riktigt. (en standardbil) Sedan blåkör du med den bilen så att sotet i sonden bränns bort. Då kanske du kan rädda den, funkar inte det så prova att bränna den med gasolen. Men tänk på att inte kräma på mer än ca: 1100-1200 grader.

Den bästa lösningen på ditt problem i längden är givetvis att köpa ett riktigt sprut och tändning, men det kanske kan bli lite svårt att få ihop till Tullinge nu på lördag.

Lycka till!!

Hellre liten och rapp än stor och slapp!!
BIMMER
Hur kan den ha bäckat igen.....den e ju sprillans ny och har bara suttit på en kvart (se ovan inlägg)....mer tips 24 timmar kvar...hur e de me dom här sladdarna till luftmängmätarn...Bonje f-n va din bil ball gick rätt bra...va har du för nytt projekt??
BOGEYMAN
6 bar är ganska högt tryck! spridarna kan läcka igenom med för högt tryck. Så putsa av sonden och sänk trycket så kanske det funkar!
Visa användare
1.114
Bonje
Hur gick det, fick du fart på bilen till Tullinge??
Det finns stor möjlighet att den har sotat igen på så kort tid, dom brukar inte trivas när bilen går så fett som din tydligen gör.....

BIMMER, Min bil...... ja den gick "hyffsat". Mitt eller rättare sakt vårat nya projekt, är lite hemligt än så länge. (Det är jag och en kompis som ska bygga en bil tillsammans.)
Men det kommer inte att basera sig på min nuvarande bil, det blir en ny kaross....... Ni får se vad det blir när den är färdig. Jag hoppas på att ta ut den nästa sommar om allt går vägen.

Visa användare
1.114
Bonje
HAAAALÅÅÅÅÅ....

Slusk, hur gick det med bilen??

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.