|
|
|
|---|---|
|
Problem; Ratten skakar rejält vid inbromsning, ju kraftigare jag bromsar, ju mer skakar den! Inget skak i ratten vid körning rakt fram, i kurvor osv. utan inbromsning. Lösning någon? Tack på förhand! | |
| En E36 316 är det snarare haha tröttmössan här :) | |
|
dax o byta skivor o belägg... "riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn" |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kan även vara kärvande bromsok,tillsammans med slitna bussningar! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
| Bromsoken ger väl inte skeva skivor? Hur som hellst så tror jag också att det är bromsskivorna som har slagit sig, det är bara att köpa nya om du vill bli av med problemet. Alternativt svarva dem, om dem är nya, men det är nog smidigare att köpa nya. | |
| ,,nu när jag har vaknat till lite,,, så förstår jag vad "M635 Forever" menar! Men jag gtror nog iaf på det är skivorna som är dåliga. | |
|
Skivorna fram var slitna när jag köpte nuvarande bilen och för några veckor sedan började hjulen/ratten wobbla vid inbromsning från momsmotorvägfart+. Det tog inte många mil innan det redan inträffade kring 80 men då hade jag redan bokat tid för byte. Just nu finns det åtminstone för E39 en drive där det kostar 3000:- att byta skivor med tillbehör och arbete. Det kanske även gäller din modell. Mvh Mikael |
|
|
Kan vara dina framdämpare som är shit osså ;) *wrooom* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.