|
|
|
|---|---|
|
Hej! har köpt en inreding från 750 e32 som de saknas ett kablage mellan stolsunderedet och de framdragna kablaget i min e32. stolarna är el styrda med minne. min fråga är då om de går att göra ett eget kablage? finns de något el-schema att få tag på? någon som gjort något liknande? tacksam för all hjälp som ja kan få! mvh m.granqvist | |
|
Jag har bytt ett antal inredningar. Vill du var hygglig att förklara lite närmare vad det är som fattas så blir det lättare att hjälpa dig. tex vad är det för årsmodell på inr.som du ska sätta i? Kabeln till dipfunktionen för elspegeln på passagerarsidan kan behövas ibland beroende på årsmodell om det är den du saknar? Isf finns det ingen motsvarande kontakt i dörrsidan (kom -91). Mig veterligen har alla E32 framdragna kablar för elstolar original... |
|
| på förar sidan så är de framdraget kablage i golvet men som inte passar i stolen som är fån bmw 750 94.a...tror jag? e32. under stolen är de en kontakt som ser ut att vara till elstyrningen och sen är de en "box" som de sitter fasta kontakter i som ja misstänker är till minnet? | |
| kan bifoga en bild snart om de kan hjälpa? | |
|
Har du lyft på golvmattan en aning och grävt lite där? Det SKA finnas en stor vit kontakt på en tjock svart lindad kabelstam (svår att missa). Om din bil saknar el-svank, sätesvärme från början behöver den inte vara urdragen från mattan men den borde finnas där under.... Det enda du ska behöva göra om den finns där är att koppla den i motsvarande hona mitt på stolsunderredet och voila du har elstolar. Däremot kommer du inte kuna få dipfunktionen om du inte byter fler delar i passagerardörren. Bilder är aldrig fel... Lycka till! |
|
|
jo då, den finns där men passar inte någonstans på stolen... på passagerar sidan passa de men på förar sidan där de även är minne i stolen finns ingen motsvarande kontakt... inte häller någon kontakt med liknande kablar...men man får väll testa sig fram med en jord kabel å en plus å se var man landar : ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.