|
|
|
|---|---|
| Var i lördags och fick mig en provtur i nya 3-serie cabriolet. En svart 325 med automatlåda. Mkt snygg bil, försedd med comfort och dynamic-paketen, och 19"-hjul. Började givetvis med att fälla taket, vilket är ett rätt spektakulärt skådespel, men rätt tidsödande om man är van vid sufflettfällningarna på roadstrar...Klart häftigt ändå. Ut på en provtur, först i stadstrafik. Mumma! Lite slö med 325-maskinen, men automatlådan maskerar slöheten väl. Ut på motorvägen och låter maskinen stäcka ut lite. Inga fantastiska prestanda, men jag kommer på mig själv att tänka:" det är ju faktiskt tillräckligt" Och motorn går och låter fint. Men uj uj uj vad det blåser! Jag är ju van vid att kunna åka nercabbat i höga hastigheter i nära på minusgrader utan att frysa....Men det löses säkert med vindskydd monterat. MEN då kommer ju tvivlet fram. Anledningen itll att jag från början intresserade mig för den här bilen är ju för att den är 4-sitsig och då kommer att användas mer än roadstern, eftersom vi sen 2 år är 3 i familjen. Men man måste ha vindskydd monterat för att kunna åka nercabbat, och då kan man ju inte sitta bak. Vad ska man då med baksäte till? Nej, jag förespråkar nog fortfarande att man bör ha flera bilar, för olika användningsområden. Annars kommer man bara åka runt med taket uppe, och vad är det då för vits att ha en cab?Sugen blev man dock, fast när jag byggt ihop en bil på hemsidan jag skulle vilja ha fick prislappen mig att lugna ner mig lite: 611000:-, för en inte överdådigt utrustad 335iA Cab... | |
|
Gjorde lite av samma reflektion som du när jag testade bilen och jämförde med Z4:an. Blåser som fasen vilket gör vindskydd till ett måste. Dessutom tar plåttaket så stor plats i skuffen att det blir utrymme kvar till en mycket tunn och platt väska. Vid en längre semesterresa med lite bagage måste man alltså köra med bagaget i tillbehörsväskan i det nedfällda baksätet som då blir lastplattform. Skuffen i Z4:an rymmer däremot rejält med bagage även när det är nercabbat. Både mer praktiskt och lite mer stöldskyddat känns det som. Min fundering på att bra ha en cab med plåttak kom därför att omvärderas rejält i samma riktning som du är inne på. |
|
| Nu är man ju mest sugen på att byta ut 330:in mot en likadan fast med automatlåda.... :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.