AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
826

Vad kan man få för en välskött 328iA, Coupé - 98 (E-36) 15500 mil?

un
4
unomygg
328iA Coupé - 98 (E36)
Panelens omdöme efterfrågas!
Objekt: 328iA - 98 (E-36) 15500 mil. Helskinn svart, M-ratt, arktissilver met, välvårdad men lite rost listkanten på motorhuven samt bakluckan - listen. Nyservad och besiktigad förstås. Import - 00. Sammanlagt två ägare inkl undertecknad under bilens livslängd. 15´ alufälg original, hyfsat nya pirelli.

Brister: (förutom rosten enl. ovan) AC (kompressorn förmodligen) börjar låta konstigt, passagerardörr lyder inte centrallåset, dags att byta ljuddämpare.

Med bakgrund av ovanstående tänkte jag begära 70000. Rimligt? Synpunkter?
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Hej!
Tyvärr tror jag att det är för optimistiskt pga:
-E36 är en gammal modell. 98:a eller 96:a spelar ingen större roll. Skicket är viktigare.
-Automat drar ned värdet på en coupé.
-Rost och några övriga brister. Har rosten krypit ut på utsidan av karossen?
-E46 har blivit billigare. Du får en coupé under 100.000 kr.

Jag tror du får vara glad om du får över 55.000 kr. Hur som så vill jag förstås önska dig lycka till med försäljningen och en glad påsk!

Mr C
un
4
unomygg
328iA Coupé - 98 (E36)
Tack för svaret! Man får ju i så fall mycket bil för pengarna.. Känns bara fel att sälja sin pärla. Rosten har inte krypit ut på utsidan av karossen, men det är väl bara en tidsfråga.

Glad påsk!
Räkna med ca 10kkr för att få iordning AC:n. En ny c-lås motor till passagerardörren rör sig om ca 2500kr.
Rost är tyvärr i stort sett standard på samtliga E36 som brukkörts. Inte så konstigt eftersom bilarna börjar bli rejält med åren.

Jag tror även att automat kan göra bilen mindre attraktiv eftersom E36 idag appellerar mestadels yngre förare. Fast jag tycker att automat och 328 är en trevlig kombination pga bottenvridet i motorn så det kanske kan tilltala dem som kör mycket i stadstrafik.

Prismässigt tror jag att 70 är i överkant men det skadar aldrig att testa sig fram. En bil är ju inte värd mer än vad en kund är beredd att betala för den.
Lycka till med försäljningen!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
50-55 tippar jag. Billigare att reppa och behålla bilen antagligen. Mvh asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.